kõhugaasid ja röhitsemine 06.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mis aitab kõhugaasidele ja röhitsuste vastu? Mitte imikul vaid täiskasvanu. Kas on mingeid tablette mis korrastavad soolestiku tööd või toetavad heade bakterite olemasolu?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõhugaasid ning röhitsused võivad teatud juhtudel olla hoiatavaks signaaliks mõne tõsisema haiguse olemasolule, kuid ei pruugi. Gaasivaevuste vastu võite proovida Espumisan tüüpi tablette, mida tarvitatakse söögikordade juurde(saadaval käsimüügis ning pakendis olemas kasutusjuhend). Samas kui esineb mõni diagnoosimata haigus ei ole taolisest ravist kasu. Üle peaks vaatama oma menüü, sest teatud tüüpi toiduained tekitavad enam gaase ja röhitsusi. Nende üleslugemine kirja teel oleks aga liialt pikk sõltudes ka patsiendist ning tema harjumustest.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev