Lümfimassaaz 04.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Soovin teada, kas lümfimassaazi toel on võimalik kaalu langetada? Olen tugevalt ülekaaluline ja mulle on siit sealt seda massaaziliiki soovitatud.
Samuti sooviksin infot ravimi Reductil kohta.
Vastuse eest ette tänades!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere,
Olles üleskaaluline ning soovides midagi muuta, peate esmajärjekorras üle vaatama oma igapäevase elukorralduse: söömis- ja liikumisharjumusd, jm
Ükski füsioteraapia protseduur (k.a lümfimassaaz) teid ise-enesest saledamaks ei tee, kuid koos eelmainitud muutustega võib tal olla positiivne toime. Teatud tüüpi haiguste korral aga sellised protseduurid ei sobi ning seetõttu tasub eelnevalt panna täpselt paika positiivsed-negatiivsed küljed,konsulteerides selleks spetsialistidega.
Reductil mõjutab ajus vastavaid ülekandemehhanisme, mis on seotud toitumise ning täiskõhutundega. Tegu on retseptiravimiga ning tuleb öelda, et viimase kasutegur sõltub tugevalt patsiendist (kui suur on ülekaal, millised on toitumiseelistused, milline on patsiendi psühholoogiline seisund, milliseid haigusi ta põeb, jm). Lisaks on ravimil omad kõrvaltoimed. Kirja teel on raske öelda, kas teie puhul oleks antud ravimist kasu, selleks peaks eelnevalt siiski konsulteerima ning välja selgitama juba mainitud üksikasjad.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev