kaal 28.11.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Kuidas saaks kaalu juurde,söön niipalju kui saan aga ikka ei tule juurde,olen 164 cm ja kaalun alati umbes 51-54 kg,kuidagi rohkem ei tule! Olen nii mures kuna näen kondine välja ja pole endaga rahul,kuna ei julge seelikut kanda ega kleiti,alati vaid püksid ja needki ei sobi hästi!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Teie kirjast selgub, et olete alati püsinud mainitud kaaluvahemikus, mis jääb, arvestades teie pikkust, kenasti normkaalu alumiste piirväärtuste juurde. Seega võib oletada, et vastav kaal on teile isikupärane ning seda ei saa lugeda kuidagi haiguslikuks. Söömise osas oleks ikkagi kõige mõistlikum jälgida toiduvaliku tervislikkuse ja tasakaalustatuse printsiipe, selleks et organism saaks kätte kõik talle vajalikud ained. Samas soovitaksin teil konsulteerida aga mõne treeneriga, sest töötades vastavate lihasgruppidega on võimalik nii öelda siluda figuuri puudujääke. Hästi treenitud lihased annavad "kehale volüümi", jättes proportsionaalselt parema mulje. Nii kummaline kui see ka ei tundu, tõuseb hästitreenitud lihaste korral ka kehakaal kuna lihased on raske kude. Vastava koolitusega treenereid on Eestis piisavalt.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev