Diabeet ja rasmaks 03.06.26 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
5 tagasi, pärast kasvajaga (sarkoomi kahtlus) emaka ja munasarjade eemaldamist tekkis üleöö diabeet. Rutiinse kontrolli käigus avastati, et 3 kuu keskmine oli 21. Metformiiniga on nüüd nii keskmine kui hommikune tühja kõhuga suhkur vahemikus 8-10.
Diagoositud on ka rasmaks 20%.
Pikkus 163, kaal 68 kg.
Olen oluliselt piirtanud valget jahu, suhkrut, poofabrikaate toidus.
Hommikusöök valgutikas, ülejäänud toidukorrad köögivilja rikkad, samuti söön liha ja kala, igapäevaselt suppi.
5 kuus olen kasutanud Semaglutiidi, kaalumuutust see pole aidanud saavutada. Aga arst arvab, et veresuhkuru kontrollimiseks võiks ikka võtta.
Kuu aega tagasi lisandus muredele kõrgenenud kolesterool (võtan punase riisi kapsleid) ja paar nädalat tagasi vererõhk, mis aeg ajalt hüppab 160/90-ni. Füüsiliselt oli väga halb olla, oksendasin. Kirjutati Telmisarten.
Omal käel võtan maarjaohakat, D-vit, B 12, kurkumiini, omega 3, lisan hommkujoohile pisut tseiloni kaneeli.
Liigun 10 000 sammu päevas, eelistan treppe liftilw, olen ka muidu aktiivne, käin palju looduses, teen aiatööd.
Kaal ei muutu.
Palun, mida saan enda heaks veel teha?
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere, olete tubli, et annate endast parimat. Ma siiski soovitaksin Teil tulla vastuvõtule minu või kellegi teise kllinilise toitumisega tegeleva arsti juurde, sest paika peab panema kogused ning rütmi. On palju nüansse mida peab jälgima.
Parimat!