Kõrge kaaliumi tase 19.02.26 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Kaaliumi näit oli 5,4 ja neerufunktsiooni näit 63 Kuidas saaksin kaaliumi alandada. Kaalium kipub kõrgem olema juba mitu aastat
Tänades,
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere! Kas Te tarvitate AKE-inhibiitoreid, ARB-id, spironolaktooni? Osad vererõhuravimid tõstavad kaaliumi. Kas on tehtud ka kordusanalüüs? Ükski number ei ole veel diagnoos. Aga kaaliumirikkad toidud n siis järgmised: banaan, kuivatatud puuviljad, kartul suurtes kogustes, tomatimahl, avokaado, pähklid, kaunviljad. Neid võiks siis mitte igapäevaselt süüa. Vedelikutarbimine, kui arst ei ole piirangut määranud, siis see võiks olla teil 1,5-2 l. Vesi aitab kaaliumi välja uhuda. Igasugused soolaasendajad tuleks ära jätta, kuna need sisaldavad kaaliumkloriidi. Peate regulaarselt jälgima, vaadake uuesti koos perearstiga üle oma ravimid ja vajadusel kindlasti nefroloogi vastuvõtule!