Regulaarsed valud kõhus, kerge puhitus ja gaasid 22.05.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Juba kolmandat päeva piinab mind kõhuvalu, puhitus ja gaasid, mis on ebamäärased. Kord on ja ss jälle pole.
Esimesel päeval oli lisaks eelmainitule ka iiveldus ja pearinglus.
2. Päeval olin voodis pikali ja kägaras, sest kõhuvalud olid intensiivsed.
Oskate öelda, millest võib olla tingitud sellised sümptomid ja kas on vajalik teavitada sellest ka perearsti.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
• Viiruslik seedetrakti nakkus – algab sageli iivelduse ja kõhupuhitusega
• Toidutalumatus või -ärritus – teatud toitude järel, kaasneb gaas ja ebamugavus
• Sapiteede/kõhunäärme häired – tugev valu, seedehäired
• Sooleummistus (harva, aga võimalik) – kui tekib gaaside ja väljaheite peetus
• Günekoloogiline põhjus – kui valu on alakõhus ja tsükliga seotud
Mida teha:
• Kui valu tugevneb, tekib oksendamine, palavik või gaaside kinni jäämine → MINGE EMOsse
• Kui valu püsib või kordub → VÕTKE ÜHENDUST PEREARSTIGA juba täna/homme