Kaalu langus 19.02.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Probleem on selles, et olen olnud lapsest saati väga kõhna, lausa kondine. Hetkel olen 18-aastane pikkus 170cm ning kaal 47kg. Kas see on normaalne? Söön ma enda võimekuse piires, sest lihtsalt ei mahu toitu sisse ning suuremat portsu süües läheb süda kohe pahaks, kuid ei oksenda. Tervis on ka üpris nõrk-haigestun väga kiirelt ning praktiliselt kõik võimalikud viirused, mis levivad, saan endale kohe külge. Äkki on need kõik omavahel seotud?
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Teil on väga madal kehamassiindeks (KMI) 16, kuigi teie vanuses peaks see olema vähemalt 18. Oluline pole ainult süüa, vaid süüa regulaarselt, järgides toitumisrütmi: kolm põhitoidukorda ja üks lisatoidukord päevas. Pole vaja süüa suuri portsjone, vaid tasakaalustada oma toitumist. Võimalik, et immuunsüsteemi nõrkus on osaliselt seotud ebaõige toitumisega.
Aeglased süsivesikud tugevdavad immuunsust, aidates hoida veresuhkrut stabiilsena, parandades soolestiku tervist, vähendades põletikku ja andes immuunrakkudele vajalikku energiat. Oluline on valida looduslikud ja täistoidud ning vältida rafineeritud suhkrut.
Kui te soovite rohkem informatsiooni või tahate abi, siis võite panna aja minu juurde.