pidevad mõtted söömisest, magusast. halb suhe toidu ja trenniga 09.02.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere
olen 16aastane noor, kellel on ammusest ajast olnud probleeme nii söömise kui treenimisega. olen pea kogu oma elu olnud ebakindel oma kehakaalu ja välimuse üle - seda tunnet tekitas peamiselt koolikius. paar aastat tagasi õnnestus mul kaalu langetada ning tunda end paremini enda kehas. lugesin enda kaloreid, kuid see viis ka selleni, et keelasin endal süüa paljusid asju, olin väga kontrolliv ja näljutasin end. kuid kuidagi sain selllest ise enam-vähem üle, enam ma ei lugenud kaloreid, kuid süütunne pärast nn ,,halbade" toitude söömist oli ikka seal.
mingil momendil elus oli kõik hästi - mulle meeldis teha trenni, ma ei kasutanud seda kui kalorite põletamisvahendit või enda karistamist. ma toitusin tervislikult ja tasakaalustatult. kuid põhikooli lõpuklassis põlesin väga raskelt läbi ning sealt algas kogu allakäik. nüüd ma söön palju oma emotsioone, eriti magusat. saan sellest hetkeks hea tunde, kuid hiljem tunnen end süüdi ja halvasti, sest ei suutnud tervislikult toituda ja olen tagasi nullis. trenni ma tahan teha, kuid olen kogu aeg väsinud nii vaimselt kui füüsiliselt.
ma arvan, et pole viimasest põlengust veel taastunud.
vahel oleks kõik justkui nii hea, kuid siis libastun, söön midagi magusat ja olen tagasi alguses.
ma ei taha enam mõelda kogu aeg toidust. ma ei taha, et peaksin kogu aeg oma kaalust mõtlema ja muretsema selle üle, milline ma välja näen, kas olen piisavalt peenike või ei.
palun nõuandeid.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Olemaks täiesti objektiivne, peaksin teadma teie kaalu ja pikkust, siis saaksin määrata teie kehamassiindeksi. Kuid juba praegu võin öelda, et teie probleem ei ole uus ja sellele on lahendus olemas. On väga kiiduväärt, et te tegelete füüsilise treeninguga. Sellele saab ehitada oma motivatsiooni ja seada edasised eesmärgid, ning siis mõistate, kuidas neid saavutada.
Toitumisterapeudina pean teile ütlema, et oluline on järgida toitumis- ja unerežiimi. Kuni režiimi ei ole, ei tohiks endale seada rangeid kalorite piiranguid, sest muidu te "põlete läbi". Oluline on mõista, mis kellaajal on teil kõige rohkem jõudu ja võimalust treenida, töötada ja õppida. Kohustuslik on tagada piisav kogus loomselgevalku, võib öelda, et teie jaoks on see vähemalt 40 grammi.
Personaaltreenerina ütleksin, et teil on üksi raske treenida. Soovitan leida personaaltreeneri. Koos jõuate kiiremini uuele tasemele. Õige etappide kombinatsiooni korral tekib teil hea enesetunde tõttu nauding, tekib soov ja vajadus treenida ning on jõudu elada täisväärtuslikku elu. Te ei pea mõtlema oma kaalule ja võitlusele kalorite pärast ning oma välimuse kontrollimisele. Planeerige oma päevakava, toitumis-, une- ja treeningrežiim. Istuge kohe maha ja kirjutage see kõik paberile.