B-vitamiini rikas toit alandab PMS-i riski

B-vitamiini rikas toit alandab PMS-i riski

Vastavalt uuele uurimusele omavad need naised, kelle menüü sisaldab rohkelt B vitamiini (sh spinatit ja rikastatud teravilju), umbes neljandiku võrra madalamat premenstruaalse sündroomi (PMS) riski.

Sellist seost ei õnnestunud aga näidata nende naiste korral, kes oma B vitamiini kogused said kätte lisanditest. Naistel soovitatakse tarbida 1.1 mg tiamiini ja riboflaviini päevas. Samas leiti antud uuringus, et positiivsete mõjude jaoks on vaja neid aineid saada kõrgemates kogustes. Vaid kahel naisel viiest, kes said toiduga 1.9 mg tiamiini päevas, tekkisid PMS-i sümptomid, võrreldes kolmega viiest naisest, kes tarbisid päevas 1.2 mg vastavat ühendit. Samasugune muster avaldus, vaadeldes naisi, kes said riboflaviini 2.5 mg või 1.4 mg päevas, vahendab ERR teadusuudised.

Nende kahe B vitamiini toiduga saadavat päevast kogust on suhteliselt lihtne suurendada. Tiamiini jaoks tähendab see umbes 2-3 kausikest rikastatud teravilju, 3/4 tassitäit kuivatatud ube või 85 g punast liha. Umbes 1-2 kausikest teravilju või 85 grammine portsjon veisemaksa annavad vajaliku koguse riboflaviinii.  

Kas see artikkel oli kasulik?

Jaga

 

Lisa kommentaar

Saada