nizoral 20.06.05 / Ravimid

Külastaja küsib:

kas nizoral kreemiga ravitakse tupeseent?

Arst vastas:

Kalle Kurvits

dr Kalle Kurvits

Proviisor

Tartu Uus Apteek

Tere,

Nizoral kreemi näidustusteks on:
Naha dermatofüütsete infektsioonide raviks: tinea corporis, cruris, manus, pedis, mille tekitajaks on Trichophyton rubrum, Trichophyton mentagrophytes, Microsporum canis ja epidermophyton floccosum. Naha kandidoos ja pityriasis vesicolor. Seborroline dermatiit.
Tupeseent siin ei mainita. Nizoral küünlad on olnud varem müügil ja need olid tupeseenele.
Kahjuks on meie riigis ravimiameti suhtumine tupeseene ravimitesse erinev naaberriikide omast. Näiteks Rootsis on enamus tupeseene ravimeid käsimüügis. Kõige tavalisem klotrimasool kreem võiks olla käsimüügis meilgi (Venes näiteks on). Meil ei jää muud üle kui arsti juurde minna või proovida koduste vahenditega, nagu tupetampoonid maitsestamata jogurtiga, mis leevendab ehk olukorda. Käsimüügis olev teepuuõliga Femigel tasub ka proovimist.

Kalle Kurvits


lisaks eelmisele küsimusele: Stevens-Johnsoni sündroom on ravimiinfodes mainitud muidugi, seda seletatakse erinevalt: "teatavat liiki nahapunetus".
või "Allergilised lööbed võivad varieeruda oma raskuselt kergetest sügelevatest nahalöövetest väga harva esineva tunduvalt tõsisema seisundini, mida kutsutakse Stevens-Johnson'isündroomiks (mis põhjustab rasket haigust haavanditega suus, huultel ja nahal)"
Igal juhul on see arsti temaatika. Lugege ka aadressilt: http://my.tele2.ee/dr/medlink/hai/nah.htm

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Ravimid

tupeseen

Kas käsimüügiravimid: VAGISAN, FEMIGEL ja NISORALI tabletid aitavad tupeseene puhul ja kas on apteekides äkki muud efektiivsemat käsimüügiravimit selles valdkonnas? Olen viimased neli kuud söönud GEFILIUS ...

Kalle Kurvits

Vastas dr Kalle Kurvits

Tere,



Vagisan ja Nizoral on retseptiravimid. Femigeli tehakse teepuuõli baasil ja seda võiks proovida küll. Gefilus on piimhappebakteritest tehtud preparaat ja polegi ravim iseenesest. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: