Olen juba viimased 5 aastat, ehk siis oma parimad nooruse aastad (16-21) "raisanud", põdedes anoreksiat ning nüüd kannatades juba mitmeid aastaid ka tõsiste söömishäirete käes. Alguses tundsin, et saan sellest omal jõul üle, sest ma ei kujuta ette, et inimene võib natukene kogukamana õnnelik olla. Nüüd aga ma ei suuda enam ning kõige rohkem hirmutab mind, et ma ei suuda seda kontrollida ja keegi ei saa must tegelikult aru, sest nende jaoks on see lihtsalt söök. Ma ei oska kuskilt abi otsida. Tean, et juured peituvad psühholoogilistes probleemides, kui kust abi leida?Aidake.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Anoreksia on tõepoolest tõsine probleem ja selle ravis kasutatakse eelkõige psühhoteraapiat, millele lisaks soovitatakse ka meeleolu korrigeerimiseks antidepressantide tarvitamist. Ma usun, et mida kiiremini Te pöördute psühhoterapeudi poole, seda kiiremini võib alata see protsess, mis lõpuks viib Teid oma probleemist jagusaamiseni. Ma ei tahaks Teile anda lootusi kiireks paranemiseks. See võib võtta aega ja Te peaksite arvestama pika-ajalise psühhoterapiaga, mis võib kesta üsnagi kaua.
Abi leidmine sõltub suuresti sellest, kus Te elate. Kui Te elate Tallinnas või Tartus või Pärnus, siis on abi leidmine lihtsam, sest neis linnades on psühhoterapeutide arv lihtsalt suurem ja valik ka laiem (eri suundumuste mõttes). Kui Te kirjutaksite mulle otse (abx@hot.ee), siis võiksime koos sellest arutades leida Teile sobiva abilise.
HK