Tere!
Mina olen selline vaiksemapoolne inimene, kes seltskondades eriti lärmakusega silma ei torka, aga samas olen ma ise silma torganud osadele oma tuttavatele, kes käivad enam või vähem regulaarselt mulle oma muresid kurtmas. Osaliselt on see huvitav, sest sedasi õpib päris palju inimloomuse kohta, aga teisest küljest hakkab see ka väga kurnama, eriti raskematel eluperioodidel.
Minu küsimus oleks: mil määral esineb säärasest teiste inimeste probleemidele lahenduste otsimisest tingitud kurnatust psühholoogidel ja kuidas oleks võimalik sellest vabaneda? Ma mõistan, et üheks võimaluseks oleks inimeste mittekuulamine, samas aga tean omast käest, kui raske on, kui teatud hetkedel pole kedagi käekõrval, kes sõnaga toeks oleks.
Ette tänades,
-T-

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Psühholoogidel on asi päris kenasti korraldatud. Meil on omad superviisorid, ehk siis suuremate kogemustega kolleegid, kellega me arutame oma raskusi, mis meil tekivad inimeste probleemidega tegeldes. Sellel viisil vabaneme oma klientide probleemide kuulamise ja nendega tegelemise raskustest. Karta on, et see tee Teile ei sobi.
Kindlasti on igale raskustesse sattunud inimesele tarvis oma muredest kõnelda. Teine küsimus on see, kas selleks inimeseks peaksite olema Teie, kui see Teid sedavõrd kurnab? Teie tutvuskonnas on kindlasti inimesi, kellele Te olete lähedasem ja keda Te soovite kindlasti aidata, olles neile hea kuulaja. Kui aga neid tekib üha juurde, nii palju, et see tervisele hakkab käima, siis on ehk õigem soovitada neil pöörduda kellegi teise poole, kes on selleks just koolitatud ja kes on selle tee oma erialaks teinud.
Kõikide inimeste murede ärakuulamise enda peale võtmine on väga kurnav ja pikapeale tekitab enesele raskusi, nõnda et teil tuelb omakorda hakata kedagi otsima, kes Teie pingeid ravima hakkaks. Nii et olge sellega ettevaatlik!
Kolleegilise tervitusega,
Harri Küünarpuu