olen viimast kuud rase ja ei te kuidas abi leida kohutava masenduse vastu. see vaevab mind nii kohutavalt,et olen kaotanud huvi nii enda ,tulevase lapse kui kogu ühiskonna vastu. olen ka varem võidelnud depressiooniga ja saanud psühhiaatri soovitusel ravi kuid nüüd on nende tablettide tarvitamine keelatud . kogu raseduse aeg olen olnud väga melanhoolneja ärevas olekus nii,et on isegi tugevad unehäired. Raske on teha isegi kõige igapäevasemaid toimetusi. pole isegi tahtmist kodust väljuda ja ma ei kannata ka juba iseennast. lihtsalt kellegiga rääkimine enam ei aita . varasemad huvialad ,mis mulle meelerahu pakkusid on ka kadunud ,kuna rasedus on takistanud mind sellega tegelemast. pealegi on hirm , et mis saab sellest lapsest,kui ma ei suuda praegu endagagi psüühiliselt hakkama saada ja need probleemid võivad ju ka süveneda. Elukaaslasega on ka suhted väga jahedaks jäänud tänu minu rasedusele . elame korteris kui võõrad ja kumbki ei räägi oma probleemidest. mina õigemini ei julgegi kuna vastuseks tuev vihane pilk juba ehmatab mind. seda lähedust,mida üks lapseootel naine kogeda sooviks pole ma tundnud .pigem olen ma muutunud justkui olematuks. ma ei oska enam midagi ette võtta ja kuskilt abi leida .mida soovitate?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Soovitan psühholoogiga oma muredest pikemalt rääkida. Saate oma olukorrale leevendust.
Rasedus on tore aeg naise elus, kuid vahel ka raske. Kindel on see, et ta kestab vaid oma aja. Teie olukord ei takista Teid õue jalutama minemast. Jalutage õues iga päev. Kutsuge mees kaasa, nii saate omavahel mõnest olukorrast lihtsamini rääkida. Arvan, et mees ei vaata Teid vihase pilguga, pigem mure ja ärevusega. Temale on lapse ootus uudne kogemus. Vahel võivad mehed rohkem muretsede uue inimese tuleku üle, kui naised ise, kuid tihti nad ei tunnista seda. Kui Teile tundub, et mees ei taha rääkida, rääkige ise, kasvõi oma päevastest toimetustest temale. Vaikiv kuulamine on ka suhtlemine.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.