Tere,
mind on juba aastaid vaevanud probleem, mille tõttu ma end täisväärtuslikuna ei tunne. Olen juba 33aastane naine, ent kordagi ei ole tundnud, et sooviksin last. (Elukaaslane on olemas, suhted normaalsed, kuigi veidi leiged.) Mingi emainstinkt peaks ju naisel siiski olema? Tunnen, et väikelapsed ja eriti imikud on mulle vastumeelsed, lapselalina peale tõmbuvad käed rusikasse. Või on see mingi alateadlik kaitsereaktsioon millelegi, mida kardan?
Tean, et need mõtteavaldused väärivad sügavat hukkamõistu, aga mul oleks huvitav kuulda, kas on Teie praktikas ennegi selliseid juhtumeid olnud. Panin selle kirja, sest see vaevab mind üha rohkem. Pean niisugust suhtumist hoolikalt varjama, sest peaaegu kõigil minuvanustel sõpradel ja tuttavatel on lapsed. Võimalik muidugi, et olen lihtsalt suur egoist ja vabaduseihaleja, aga tunnen, et see on liiga äärmuslik, see vastumeelsus on liiga intensiivne. Ja oma elukäigus ning suhetes ei oska ma küll midagi sellist näha, mis mind selleni oleks viinud.
Tegelikult tahan, et see olukord muutuks, et suudaksin kogeda normaalset pereelu, aga ainult mõistuse sunnist jääb väheseks. Tean, et see on häbiväärne, ja süütunne saadab mind kogu aeg.
Sellise suhtumisega lapseootele jääda on vist siiski ohtlik. Paraku on loodus naiste vastu juba nii "ülekohtune", et otsustamiseks ei ole kaua aega... Kardan, et tulevikus võin lastetuse pärast õnnetu olla.
Ette tänades
Elle

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Elle!
Kõigepealt tuleks Teil enesekindlamaks saada. Miks olete ebakindel ja miks Te ennast turvalisena ei tunne? Möelge selle üle ja rääkige oma mõtetest mehega. Selles pole midagi taunitavat, kui Te laste suhtes hetkel nii tunnete. Emaks olemine toob kaasa vastutuse, pühendumise, oma elu sättimise lapse järgi. Küllap Te kõike seda teate, sest sellest kõneletakse Teie tuttavate ringis ja selle info tagajärjel olete muutunud ettevaatlikuks ja kahtlevaks. Emad unustavad tihti rääkimatta selle, kui palju rõõmu ja rahuldust elu lastega pakub. Küsige oma tuttavatelt, kuidas nemad end enne lapsi tundsid. Mõnigi kahtles enne otsuse tegemist, kuid nüüd on nad kindlasti rahul ja õnnelikud.
Paljud inimesed elavad ilma lasteta, ka see on võimalus ja nad ei pea sellepärast õnnetud olema.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.