Minu mure on selline - elan elukaaslasega koos 4. aastat ja olen ikka kogu selle aja vaikselt abielust unistanud ja juttu teinud. Paar aastat tagasi leppisime kokku, et abiellume hiljemalt 2002.a. suvel. Varakevadel tõstatasin uuesti teema ja põhimõtteliselt oli mees nõus. Mina valisin laulatuskiriku, kleidi, ka kuupäeva panime paika. Nüüd kui lepitud kuupäevani on jäänud 3 kuud, rääkis mees et tema tahaks samamoodi edasi elada, abielu tema jaoks oluline pole, juba mõnda aega on tal sellest mõeldes stress jne.
Palun aidake mul aru saada, miks mehed abielu kardavad. Vastu saaks ta vaid truu ja kena, endast aastaid noorema, hoolitseva ja lapsi igatseva abikaasa...
Ette tänades, Ave

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Ma ei tea, miks Teie mees abielu ei taha. Ehk saaksite temaga sel teemal arutada. Rääkige talle, miks Teie abielu tahate, miks see Teie jaoks oluline on. Kui ta saab aru, miks see Teie jaoks tähtis on, siis võib-olla tema pinge väheneb. Nagu Te kirjutate, väljendas ta seda, et abielule mõeldes on tal stress. Uurige, tundlikult (mitte ründavalt ega ultimatiivselt), mis mõtted tal peast läbi käivad, kui ta abiellumise peale mõtleb. Siis saate paremini temast aru ja jõuate ühiste lahendusteni hõlpsamalt.