Tere !
Olen mures oma 17.aastase tütre pärast. Nimelt tekkisid tal probleemid maakoolist maakonna keskusesse gümnaasiumi minemisega. Põhikoolis oli tema õppeedukus hea ja väga hea, minnes aga teise kooli tekkisid suured tagasilöögid. Kuna ta on väga kohusetundlik, püüab alati kõigi asjadega ise toime tulla, kuigi väga tihti võtab see aega öötundidest. Kümnenda klassi kevadel algasid pidevad peavalud, mis viisid meid kõikvõimalike arstide juurde (ka aju kompuuteruuringusse, kus õnneks midagi ei avastatud), lõpuks diagnoositi depressioon ning alustati ravi antidepressantidega. Peale poolt aastat AD tekkisid väga mitmesugused kõrvalnähud kuni nägemise väga tugeva halvenemiseni ning tütar lõpetas AD võtmise. Seejärel leidus tohter, kes soovitas kasutada looduslikke AD ja muid organismi tugevdavaid vahendeid ning tänu sellele esineb juba päevi, mil peavalu ei olegi. Leiame, et seegi on suur saavutus muude hädade kõrval. Praegu on aga tekkinud selline seis, kus ta ütleb, et on nagu "mustas augus", et tal on kõik ükskõik. Lisatud olgu veel seegi, et lisaks õppimisraskustele (muide teisel aastal on hinded läinud palju paremaks) on tekkinud probleemid ka klassikaaslastega (just tütarlastega), sest see klass on just nimelt selline, kus tehakse vahet maalt tulnute ja linnalaste vahel. Asja võimendab kindlasti veel seegi, et ta erineb teistest selle poolest, et ei eksponeeri oma paljast kõhtu, vaid käib talvel vanamoodsalt mütsiga ning ei uhkelda nn. labrakatel ära joodud alkoholi kogusega. See ei tähenda muidugi, et ta on nohik. Ta on lihtsalt üks normaalne noor, kes käiks meelsasti pidudel ja suhtleks inimestega, kuigi maakohas on üritusi suhteliselt harva ning sealgi kipuvad tooni andma algklassi õpilased ning joobes noored. Kahjuks on tal lähedasi sõbrannasid ainult üks ja seegi elab kaugel, seega ei ole nende kohtumised kuigi sagedased. Oleme püüdnud abikaasaga mõlemad teda kuidagi positiivselt mõtlema suunata, asjadele huumoriga läheneda, psühholoogi poole pöörduda soovitanud. Esialgu ta küll psühholoogi abist keeldus, sest maakonnas on neid ainult üks, kes ei pidavat usaldust äratama. Nüüd ütles aga ise, et tahab abi saada. Ja kogu selle pika jutu lõpetuseks palungi abi: kuidas käituda edasi või kuhu abi saama minna?
Ette tänades jälle üks murelik ema

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Olete kasvatanud toreda tüdruku!
Nüüd tuleb talle abiks olla nii, et ta julgeks olla selline, nagu ta on, sõltumatta teiste arvamusest. Muidugi on tal raske, sest teiste arvamus selles eas loeb palju. Toredaks toeks oleks keegi koolikaaslane, kellega ta saaks mõne sõna koolis rääkida. Leidku endale sõber, kas tüdruk või poiss. Julgustage teda, et ta endale koolis toetaja(toetajad) leiab. Teie olete kenasti temasse ja tema probleemi suhtunud, usun, et teie pidev julgustamine aitab tal enesekindlust tõsta. Püüdku neiu olla rohkem avatum, nii saab ta kaaslastega kergemini kontakti.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.