Tahan tütart. Olen alati tahtnud, juba teismeeas teadsin, et tahan kindlasti palju lapsi ja rohkem tütreid kui poegi. Mul on väga hea mees ja tõesti meeletult ilus abielu. Töö on meeldiv ja elul pole nagu üldse midagi viga. Aga asja rikub minu soov saada tütart. Nüüdseks on meil kaks poega, keda ma muidugi väga armastan. Tahan kindlasti veel lapsi, aga hirm saada jälle poeg on suurem. Ja kõige hullem on see, et kardan, et mees peab ennast "süüdlaseks",et ta ei suuda mind õnnelikuks teha (kuigi minu silmis ei ole tema mingil moel süüdi ega kahane ka tema väärtus kui meil on 10 poega). Seega ei julge lapsesaamist ette võtta, kuigi muidu täitsa võiks. Ma olen enda jaoks täiesti läbi mõelnud, et ka poisid on ju nii toredad ja peaasi, et terve laps, aga see tunne minu sees on see, mida muuta ma ei suuda. Ja kui ma kujutlen ette meie pere tulevikku ja järgmisi lapsi, siis ma näen seal ikkagi vaid tütreid. Elasin teise poja sündi üsna väga üle ja mul on selle pärast häbi. Otsustasin, et pean sellest lollist asjast võitu saama ja enne ei saa järgmist last ette võtta kui olen valmis rõõmuga poega saama. Aga ma ei saa selleks valmis. Või saan? Kas on midagi, mis aitaks mu mõtlemist korrigeerida?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Teate, on üks psühhoteraapia suund, mis on spetsiifiliselt välja töötatud just mingite kinnismõtete või fikseerunud ideede käsitlemiseks. Nad olla selles väga edukad. Vähemasti kirjanduse andmetel olevat see nii. Ma ise ei ole seda psühhoteraapia viisi õppinud, aga ma tean üht psühholoogi, kes selle tööviisi on omandanud. Ta töötab Tallinnas. Ja kui Teie ka Tallinnas elate (või lähikonnas), siis võiksite tema vastuvõtule minna. Tema nimi on Sirje Rass ja tema telefoninumber on 050 36243. Kui Te ka kuskil mujal elate, võiksite tema käest küsida, kes Teie lähimas linnas samal viisil oskab töötada.
Parimate tervitustega,
HK