Tere!
minu probleem on järgmine:
kuigi olen noor inimene, kes peaks olema õnnelik ning mõtlema tulevikule ainult positiivselt, mõtlen mina pidevalt surmast
see on nii häiriv
ma ei sa teha ühtegi asja mõtlemata, et mis kasu sest on - nii või teisiti sureme..
ma saan aru kui totter see on, aga seda tunnet kõrvale tõrjuda mul ei õnnestu
see hirm ja äng, mis surmale mõtlemine kaasa toob, segab minu igapäevast olemist
ma ei suuda olla õnnelik kaasa oma elukaaslasele
sõprade ja tuttavate eest hea näo tegemine nõuab suurt pingutust
ja enda sees on kogu aeg sellin vastik kurbus ja mõistmatus: kuidas teised seda nii rahulikult saavad võtta...
ma tean, et ega siin mingit võluravi ei ole, pean lihtsalt ise sellest üle saama...
ehk oskate soovitada kuidas

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Surma teema on peaaegu kõigile meie kultuuri inimestele hirmutav ja ebamugav. Enamasti ei mõelda selle peale ja välditaksed surma teemat. Surma teeb hirmutavaks selle lõplikkus meie jaoks. Samuti on see paratamatu ja meist sõltumatu. Teie kirjast võib oletada, et mõtted surmast on üsna domineerivad ja segavad Teie igapäevast elu. Pealetükkivate mõtetega on sageli nii, et mida enam püüad neid tõrjuda, seda enam nad esile kerkivad. Näiteks on üheks võimalikuks tehnikaks iga päev kindlal kellaajal (näiteks kuuest seitsmeni) mõelda surmast ja kui muul ajal need mõtted tulevad, siis lükata nad edasi "ettenähtud ajale". See tehnika võib tunduda Teile imelikuna ja see ongi üksnes näide. Tehnikaid on erinevaid ja igale inimesele saab soovitada ja õpetada selliseid, mis talle paremini sobivad. Soovitan pöörduda psühholoogi juurde, kes saab õpetada Teile konkreetseid tehnikaid, kuidas pealetükkivate mõtetega toime tulla.