Tere,
mida arvate sellisest olukorrast: 18aastane noormees istub pidevalt arvuti taga,mängib mingisuguseid mänge, tihtipeale 5-6 tundi päevas. Arvutimängud on nagu ta teine maailm. Kui ta mõnda aega arvuti taha ei saa, muutub närviliseks,sama ka siis kui ta on kaua aega seal juba istunud ja keegi üritab teda arvuti juurest ära saada. Mängimine on talle niivõrd vajalik, ta kasutab arvutit kõigist teistest pereliikmetest kõige rohkem,justkui oleks see tema omand,kuid ikka ta tunneb et teda "ahistatakse" noomitustega ja märkustega.
Arusaadav kui 10-15aastane on arvutihull,kuid 18aastane abiturient....?!
Koolis läheb tal normaalselt kuigi ta kodus peaaegu üldse ei õpi. Sõbrad on tal ka olemas,kuid tüdruksõpru pole üldse(võiks olla sest ta on väga kena,pikk ja tark noormees).Ta on tihti "omas maailmas" ega pane tähele inimesi.Samuti pole tal aimugi mida teha peale keskkooli lõpetamist(mis on mõne kuu pärast).
Ma tean et see ei ole normaalne. Äkki on teil kogemusi veel selliste olukordadega, või oskate öelda mille eest inimene põgeneb niimodi virtuaalmaailma?
Ette tänades,
murelik õde

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Arvutimängude mängimine iseeneset ei ole veel probleem. Teie poolt kirjeldatud loo puhul on oluline just see, et noormees muutub närviliseks, kui ei ole saanud mõnda aega mängida. Samuti tema suutmatus mängimist katkestada. Tegemist võib olla nn arvutisõltuvusega, kus inimene ei kontrolli hästi oma mängimise kirge. Psühholoogilise Nõustamise Keskuse SENSUS on tulemas lähiajal lühike kursus lapsevanematele ja muidu asjahuvilistele pealkirjaga "Kas minu laps on arvutisõltuv". Seal räägitakse lähemalt sellest probleemist. Samuti saab spetsialisti käest nõu küsida ka konkteersete juhtumite kohta. Esialgsete plaanide järgi toimub see 17. mail.