Oleme abikaasaga abielus olnud 15 aastat ja viimased viis õnnetult . Asi on tavaline, mees leidis armukese, kellega ka lapsed on sündinud.Olen loll naine, kes on lootnud ja soovinud , et asi laheneks ja asjatult läbirääkimisi pidanud, kuid asjatult, sest vastus on vaikus ,vaikus, vaikus.......Olen ennast aidanud ja tugevaks saanud, oleks pidanud kohe psühholoogi poole pöörduma, ei oleks asi nii kaua vindunud.
Nüüdseks olen tühi, kuid soovin ikka veel armastust ja hellust, mida ma mehe käest ei ole siiani saanud.
Teen ettepanekuid lahutuseks, jälle vaikus.Tahan edasi minna, mind juba segab ja ikka veel teeb haiget, tema kojutulekut seostan aastaid armukese juurest tulekuga ja see teeb valu.Miks ta ära ei lähe, miks ta oma teise pere juurde ei lähe, on meestel nii mugavam?Näeb ta , et naiste vahetamine ei muuda elus midagi, kõik kordub? On ta lihtsalt nahhaalne ja kuri ja mina kahe lapsega loll naine , kes ära minna ei oska,ootab ta seda.Äraminek ja korterivahetus nõuab raha!Elan väikese linnas, teise naise koos lastega nägemine-olen sellest juba üle saanud, kuid millise hinnaga.Soovitan kõigil kohe, kui on halb psühholoogi juurde pöörduda, ise enda aitamine vötab kaua ja aastad lähevad.Olen 40 aastane ja kahju on möödunud aastatest, asjatutest ootamistest ja lõpuk selgeks saamises, et mind ei armastata .On sellise naise käitumine alaväärsuskomplesides käituva naise moodi?
Äkki ei ole ma ennast reetmisest terveks ravinud ja elan sellega ikka veel ja ei saagi edasi minna ja istun enda kukil? See on minu aastate valu.
Lugupidamisega

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Teie kirja oli raske lugeda. Ühelt poolt. Selline valu ja pinge jätab hinge tõsised haavad ja raskuse, mida aastaid endaga kaasas kantakse. Kindlasti ei tohiks Te end edasi piinata, või nagu Te ise ütlete "endal kukil istuda" ja keelduda oma eluga edasi minamast. Ma arvan, et võtke ka ise kuulda seda nõuannet, mida Te teistele oma saatusekaaslastele (keda polegi kahjuks nii vähe!) annate: minge palun psühholoogi juurde ja aidake ennast sellest hingelisest ummikust välja ja siis leiduvad ehk ka lahendused nendele praktilistele küsimustele, mille lahendamiste samuti ei saa edasi minna.
Teisalt. Ilma odava lohutamiskatseta tahaks Teid veenda, et 40-aastasena on elus paljugi veel ees. Ja Te kirjutate, et möödunud aastatest on Teil kahju. Ma ei saa uskuda, et need aastad ei toonud Teile raasugi rõõmu. Kindlasti olid need aastad väga paljude heade kogemuste aastad. Need aastad andsid Teile kindlasti palju elutarkust. Need aastad on andnud Teile lapsed. Kõik need aastad on olnud Teie omad ja nende aastate elamine ei ole olnud kindlasti asjatu. See lihtsalt ei saa nii olla. Üks asi, mis Teil kindlasti takistab edasiminekut on see, et Te näete kui just mitte kõike, siis suurt osa oma elust küllalt süngetes toonides. Vaadake veidike tagasi nendele aastatele ja Te näete, et neis on paljugi, mis on väärt mäletamist ja hoidmist. Ka elu oma mehega ei toonud ju Teile ainult tuska vaid ka palju ilusaid aegu. Ja need ilusad ajad oleksid olnud olemata, kui Te poleks temaga koos olnud. Ehk see väärib meenutamist ja ehk meenutamist ka rõõmutundega. Ma usun, et mitte mingid hilisemad rasked kogemused ei saa Teile võtta Teie elu rõõmsaid hetki.
Ja lõpuks, mis ei tapa, teeb tugevaks. Eks ole?
Saage tugevaks.
Harri Küünarpuu