Tere! Olen 22 a neiu. Mul on 2 a laps.Probleem on lapse isaga, kellega ma olen koos olnud 3a.Meie läbisaamine hakkas jahenema alates lapse sünnist.Ka varem oli probleeme just seksi-teemal (mina ei tahtnud, tema tahtis).Raskusi oli ka majanduslikult.Ta sai aru ja ei käinud mulle peale.Ta on väga hoolitsev nii minu kui lapse suhtes ja mul ei ole talle tema käitumises mitte midagi ette heita ning võimaldas mulle kõik.Kuid probleemid süvenesid (mulle meeldis enam sõprade seltskond,ma ei tahtnud temaga kunagi kahekesi jääda jne)ja meie suhtlemine muutus väga jahedaks.Ma oleksin temast ammu lahku läinud, kuid lapse pärast ei tahtnud.Nüüd on olukord selline, et pool aastat tagasi ma leidsin enda jaoks inimese,kellega ma tunnen end igatepidi suurepäraselt.Mitte kunagi varem ei ole ma mõelnud ka seksist niimoodi nagu praegu(väga positiivselt).Ma hakkasin selle inimesega lähemalt suhtlema ja viga oli selles,et lapse isaga ma ei lõpetanud korralikult oma suhet.Nüüd süüdistab ta mind petmises ja võttis lapse minult ära ja ei luba teda vaatamas käia ning solvab mind kogu aeg.Kuid ometigi ta ütleb,et tahab minuga hästi läbi saada.Ma tean,et ma olen palju asju valesti teinud ja halvasti käitunud,kuid vahel on mul tunne,et tema kiindumus minusse on haiglaslik.Ta ütleb,et tema loobus nii paljust ja nüüd ei saa ma lihtsalt minema kõndida.Minu uus tuttav püüab mulle toeks olla ja on ka lapse isaga rääkimas käinud,kuid ei midagi kasu. Lapse isa lubas mu tuttava maha lüüa.Ma olen viimasel ajal ainult nutnud.Tunnen,et varsti ei ole minust enam midagi järel.Ja selleks,et lapse juurde võiksin tulla,käseb ta mul uue suhte ära lõpetada (et midagi saada,peab millestki loobuma-ütleb tema).Lapse isa on väga hea inimene ja ma ei taha talle kuidagi haiget teha,sest ma tunnen end niigi juba suure süüdlasena.Kuidas ma peaksin asjale lähenema,et ma saaksin temaga ja lapsega normaalset suhelda?Kas peaksin uue suhte lõpetama ja katsuma temaga uuesti koos olla(ma ei taha seda)?või minema kohtusse lapse pärast?Ja kas ma olen isekas,olles nendes uutes suhetes?Ta väidab,et ma ei saa last armastada,kui ma tema isa ei armasta.Ta ütleb,et ma ei tea,mis armastus üldse on.Ma ei taha ka uuest suhtest loobuda,sest see on minu jaoks väga tähtis.Ma elan suure süükoorma all ja tema ka ei väsi seda muidugi rõhutamast.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Olukord, mida Te kirjeldate, on raske kõigile, kes on asjaga seotud, teile endale, lapsele, lapse isale ja Teie uuele tuttavale. Nagu ma aru saan, on Teie ja lapse isa vahelised probleemid kestnud üsna suhte algusest peale. Nagu arusaamatuste ja konfliktide puhul ikka, on oma osa selles mõlemal osapoolel. Nüüd on küsimus, kuidas seda kõike lahendada. Kõige sobivam oleks muidugi omavahel kokku leppida selles, kelle juures laps elab ja kuidas teine lapsevanem teda külastamas käib. Kokkuleppeid ei ole teil seni õnnestunud saavutada. Võib-olla tuleks psühholoogiga selles suhtes nõu pidada, kuidas ja mida oleks parem rääkida, et sellest abi oleks. Arusaadavalt on ka lapse isa segaduses ja ei anna endale tõenäoliselt täpselt aru, mida ta teeb. Kui siiski kõik katsed omavahel kokkuleppele jõuda ebaõnnestuvad, võib pöörduda kohtu poole. Igal juhul soovitan ma Teil pöörduda psühholoogi poole, et saaksite pisut oma süütunnet ja pinget vähendada. Kui tunnete ennast paremini ja enesekindlamalt, saate ka selgemini mõelda ja paremini tekkinud probleeme lahendada.