Tere!
Kuidas peaksin käituma. Minu lapse klassijuhataja teatas, et minu poeg (9a)sõbrustab klassis paari poisiga, kellel on suuri raskusi käitumisega (segavad tundi, ei allu korraldustele, kaklevad, ei viitsi õppida). Ta palus, et mu poeg nendega enam ei suhtleks!? Tema väitel on minu poeg selline, kes läheb hästi nende lollustega kaasa ja "kahju olevat sellist tarka poissi sõprade pärast raisku lasta minna".
Jutt tuli pikk aga küsimus on tegeliklult lühike. Kuidas ma emana nüüd peaksin talle selgeks tegema, et ärgu enam nendega sõbrustagu jne? Arvan, et lapsena ei saa ta ikkagi sellest aru ja hakkab mind süüdistama, et valin tema sõpru.
Mõtlesin, et mul oma lapse kasvatamisel ei tule iial selliste probleemidega kokku puutuda aga...

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Keelamise ja käskimisega me reeglina häid tulemusi ei saavuta. Sageli mõjuvad lapsele arusaamatud keelud just vastupidiselt. Raske on ka soovitada, et tehke nii või teisiti. Võib olla oleks abi sellest, kui Te ka ise õpiksite oma lapse sõpru tundma. Kutsuge neid enda poole mängima, võtke koos ette matk vms. Kui Te neid lapsi paremini tunnete ja siis tõesti leiate, et nad ei ole Teie lapsele sobivad mängukaaslased, siis on Teil kergem seda oma lapsele selgitada konkreetsete näidete varal.