Tere.Minu 3 a ja 4k tüdruk läks eelmine sügis sõime.Harjutamine läks hästi,nuttu polnud.Mängis teistega ja rääkis ,et lasteaed on tore ja talle meeldib.Kahjuks sai ta üsna vähe seal käia kuna pidevalt haige...peale jõule hakkas "2 päeva aias 3 nädalat haige" graafik,kuna haigused läksid aina tõsisemaks ,siis soovitas perearst ta mõneks kuuks koju jätta.Mul oli võimalik mai kuust kuni augusti lõpuni seda teha-laps oli kogu aja terve ka.Uuesti lasteaeda minnes käis 3 päeva ja köhas/nohus/palavikus,ravisime kodus 4 päeva ja viisin uuesti aeda,sest oli uude rühma minek.Seekord aga ta ei tahtnud seal olla-palju lapsi,palju kära ja uued kasvatajad,uus rühmaruum.Sain teda küll mängima meelitada aga mina ära minna ei tohtinud.Nii saime kaks päeva harjutada ja kolmandal hommikul oli täielik hüsteeria-juba kodus nuttis et ei taha minna-ei meeldi,ei kasvatajad ega lapsed(enamus neist olid vanast rühmast ja tuttavad).Keeldus söömast,ainult nuttis süles.Üritasin meelitada mängima aga kasu polnud.Vahepeal jooksis ukse poole,et koju minna...kolmveerand tundi kestis see ja mul ei jäänud muud üle kui ära tulla,andsin lapse kasvataja sülle ja läksin..sellist hüsteerilist nuttu oli valus kuulata.Helistasin veidi hiljem ja öeldi ,et päris rahunenud ei ole aga natuke on parem.Pärast järgi minnes ainult nuttis ja korrutas et tahab koju ära minna ja talle ei meeldi siin.Pärast seda sai pikalt räägitud miks on vaja lasteaias käia ja et seal nii tore ja põnev jne.Edaspidi viis lapse aeda isa-mina ei suutnud.Nüüdseks on käinud 2 nädalat(nädalas 3 päeva,2 olen kodus lasknud olla,kuna ma nädalavahetused nagunii tööl) ja läheb ikka nutuga aga mitte hüsteerilise.Mees räägib ,et lasteaeda jõudes hakkab ta üleni värisema ja nutab et ei taha minna...kasvatajad räägivad ,et peale isa äraminemist rahuneb maha ja hakkab teistega mängima.
Muidu on ta alati seltsiv laps olnud,viimased 4 kuud on selline kodu periood olnud tal,ükskõik kuhu lähme siis kohe tahab koju tagasi(ükskõik et ta ootas väga külla minemist).Ma tunnen,et lasteaias talle ei meeldi see suur kisa ja kära,vanas rühmas oli alati vaikne ja rahulik ja see tekitabki ärevust.Mul kahjuks pole rahaliselt võimalik teda väiksesse eralasteaeda panna.
Kas see ärevus ja stress võib ka lapsele mingeid komplekse tekitada või probleeme edaspidises elus kaasa tuua?Ma olen üsna mures,ise olen käinud vastumeelselt sõimes ja siiamaani mäletan seda tunnet,tahaks et oma laps seda ei peaks tundma..Mida teha?
Ette tänades Anne

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Anne!
Kui vähegi võimalik, tuleks last hoida kodus. Kui see võimalik ei ole, siis tundub, et isaga koos minnes on minek praegu õigem. Laps tunneb, et emaga saab ehk kaubelda. Muidugi jääb laps mõne aja pärast lasteaias rahulikuks, kuid hetkel talle seal ei meeldi. Soovitan tutvuda mõne lapsega nii, et oleks võimalik neil mängida koos muul ajal ka. Kui ta on leidnud kellegi, siis on tal rõõmsam tuju. Selgitage lapsele, miks on vaja, et ta lasteaisas käib. Tundke alaati huvi, mida ta päeval tegi ja kuidas ta end tundis. Uurige, miks ta lasteaeda minna ei soovi, miks talle ei meeldi teistega koos olla.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.