Mida peaksin tegema mehega, kes pidevalt jätab midagi rääkimata ja valetab? Jutt käib just neist asjadest, mida ma õigeks ei pea ja ta teab, et kui räägib ausalt, siis saan ma pahaseks ja ta saab mu käest laita, olenevalt "kuriteo" astmest ehk võime ka tülli minna??? Ta valed on varem või hiljem alati välja tulnud, kas siis juhuslikult või ta ise tunnistab oma teod mingi aja pärast üles. Mina aga nõuan temalt ausust, kuna olen ise aus inimene ja ei kannata valetamist ja vassimist. Tean, et kui ma ei laidaks teda, siis ta ei peaks kartma ning räägiks mulle ise kõik ära, aga no ma ei pea teatud elustiili ja -toiminguid õigeks. Kui ta mulle kohe ära räägiks, oleks vähemasti aus minuga, siis oleksin ehk leplikum.. Olen seda talle ka öelnud, aga ju ta siis kardab, et pettun tas jälle ning kodurahu huvides on parem mitte rääkida.. Kuidas üle olla pettumustundest, kuidas hakkama saada teadmisega, et mees naguinii jätkab oma elustiili? Kardan, et meest ei muuda miski ning ainult minu enda mõtlemise ja tundlikkuse muutmine lahendaks meie probleemi- siis ei peaks mees enam valetama. Mida teha?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Teisi inimesi muuta selliseks, nagu meile meeldiks, on raske ülesanne. Tuleb muuta oma suhtumist ja käitumist, sest siis on võimalik, et märkame muutusi ka teistes inimestes.
Teie kirjas on küsimus ja vastus ka. Mees ei taha et Te temas pettute, seepärast ei suuda ta Teile ausalt oma tegudest rääkida. Ta ju teab, mis tema käitumises Teile ei meeldi, kuid oma käitumist tundub, et muuta ka ei suuda. Rääkige oma ootustest mehele ja küsige temalt, millist Teie käitumist tema ootab, ning leppige kokku mõlemaid enamvähem rahuldav käitumine.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.