Tere!
Meil mure järgmine:Laps on 3 aastane. Sellest ajast kui laps läks lasteaeda on ta hakanud nii teisi lapsi kui ka täiskasvanuid lööma.Kodus löömine on jäänud nüüd vähemax kuid lasteaias tuleb seda iga päev ette, et ta teist last lööb või tõukab.Mure ongi seda suurem et väikest last tõugates,võib see väga õnnetult lõppeda.Mööda minnes ta lihtsalt tõukab teist.Tundub,et ta saab ise aru,et ta teeb midagi valesti,sest vabandama läheb ta kohe,kuid teeb seda ikka ja jälle.Kasvataja ütleb,et nii kui laps on kodus olnud pikemat aega(kas siis haiguse või mõne muu põhjuse tõttu) ja jälle lasteaeda naaseb tuleb löömist rohkem ette.Mida teha ja kas see võib vanemaks saades üle minna või tuleb midagi tõsisemat ette võtta?
Murelikud vanemad.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Lapse selline käitumine võib tuleneda sellest, et ta vajab enamat tähelepanu. Jälgige teda hoolega, millistel hetkedel ta seda teeb. Kas näiteks siis, kui täiskasvanutest keegi talle hetkel tähelepanu ei pööra. Laps taotleb tähelepanu kas või negatiivse teoga. Iga kord, kui ta kedagi hammustab, hakatakse temaga ju tegelema.
Soovitan temale hammustamise järel selgitada, et nii ei ole õige teha ja mõelge välja mingi karistus, mis sellisele teguviisile järgneb. Näiteks ema ja isa ei mängi sellel päeval temaga, või ei loe muinasjuttu... Karistusse võiksite siduda tema suure sooviga teiega (või kellegiga) suhelda.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.