Tere.
Probleem on minul ning minu sõbrannal. Nimelt, mõnikord saame me väga hästi läbi. Enamasti siis, kui ei ole üskteisega suhelnud mõned päevad.
Ta hoiab füüsiliselt väga minu ligi, kuid tean, et samas on ta minust eemal. Ta ei räägi mulle enda muresi, kuigi ta isegi ütleb, et tal on mured. Väga kinnine inimene. Kord oli tal mure, istusin mitu tundi ta voodi kõrval, silitasin ta pead seni kui ta uinus, siis lahkusin. Järgmine päev ei vaadanud ta minule otsagi, teda jättis see külmaks. Nii ta mulle väitis. Olen proovinud olla talle palju toeks, kuid see näib mõttetu. Ma isegi ei oska teda enam aidata, kuigi sooviksin. Hiljuti rääkis ta, et hoolis minust, kuid ei julenud seda välja näidata. Seda ütles ta alles 7 kuud peale seda, kui olime tuttavad.
Tean ka seda, et kui ta saab lähemalt tuttavaks kellegiga, siis järgmine hommik ärgates ei soovi ta mõelda, et tal on suhe. See hirmutab ta eemale.
Tema vanemad on lahutatud, kardan, et viga võib olla mingil määral selles.
Või on tõesti ta nii egoistlik inimene, et ei märka, et hoolitakse temast.
Kas on minul mingit võimalust teda praegu aidata, või ehk teada rohkem temast, et tegeleda probleemiga edasi.
Sest kui tal probleemid on tõesti väga suured, siis arvan, et on vaja psüholoogilisi abi rohkem.
Teie vastust ootama jäädes.
Robert.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Robert!
Teie toest on sõbrannal suur abi, kuigi ta seda ei väljenda. Kindlasti ei ole Teie sõbranna egoistlik, pigem kardab ta inimesi endale väga lähedale lasta. Kui suhe liialt tugevaks läheb, püüab ta seda alateadlikult vältida (või isegi kohe katkestada). Temale soovitaksin leida psühholoog, kellega koos saab ta kindlasti oma probleemide lahendamiseks oskusi.
Teile soovitan olla temaga kannatlik ja nagu isegi aru saate, vajab ta vahetevahel üksi olemist. Soovitan Teil rääkide talle oma tunnetest ja paluda ka temal olla rohkem avatud. Kui ta tunneb, et võib Teid usaldada, siis julgeb ta Teile oma mõtteid avaldada.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.