Pabistamine 12.11.04 / Psühholoogia

Külastaja küsib:

Tere, olen 14 poiss ja mul on pidevad probleemid pabistamisega. Ma mängin trompetit ja pidevalt esinen ning siis tulebgi suur pabistus. See võib tekkida isegi päev enne esinemist. Pabistamine eriti suur probleem ei olegi probleem os selles, et kui hakkan pabistama(närveerima), siis läheb suu kuivaks ja ma ei saa niimoodi pilli mängida. Palun aidake

Arst vastas:

dr Irene Kalvet

Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ

Tere!
Enne Sinu jaoks olulist esinemist on liigne ärevus see, mis sellise olukorra põhjustab. Ärevus võib tekkida mõni päev enne otsustavat sündmust, või vahetult. Liigne ärevus on segav faktor ja seetõttu peaksid Sa harjutama hakkama näiteks sügavat hingamist ja lihaste lõdvestamist. Küsi raamatukogust eneseabi raamatuid ja leia endale mõni sobiv lõõgastumise võte.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühholoogia

Ei tea mida arvata

Tere, olen veidi alla kahekümne ning mul on juba umbes kümme päeva olnud väike palavik (37,1-37,5). Käisin ka perearsti juures, ta kirjutas küll antibiootikumid põletiku vastu, aga mingit erilist viga ...

Vastas dr Irene Kalvet

Tere!
Perearst vastab sellele küsimusele täpsemalt, küsige temalt seda ka. Väga tugeva närveerimise puhul võib tõusta keha temperatuur, kuid see ei ole siiski reegel. Kui temperatuur nii lühikese ...

Loe edasi

mure

tere, doktor!
ma olen lõpetamas põhikooli ning varsti hakkavad eksamid.... mul on väga head hinded ning ma kavatsen ka kõvasti õppida...tundub, et kõik on korras ja muret pole...aga siiski on... ...

Vastas dr Irene Kalvet

Tere Merje!
Kurb kuulda, et vanemad ei soovita Sul psühholoogi juurde minna. Keegi peab Sind kuulama ja Sulle toeks olema. Sinu saavutusvajadus on väga kõrge, see tekitabki Sinus kõrge ärevuse. Ärevuse ...

Loe edasi

pabistamine

Tere!

Mul on probleem, mis seotud pabistamisega. Asi on nimelt selles, et hakkan varsti ülikooli lõpetama ja sellega seoses tuleb muidugi kaitsta bakal.töö. Juba praegu mõtlen, kui kohutav ...

Vastas dr Elen Kihl

Ravimite osas ei ole ma pädev soovitusi andma. Selles osas tuleks konsulteerida arstiga. Küll aga võin öelda, et on olemas psühholoogilisi tehnikaid, mis aitavad ärevust vähendada. Võid pöörduda konsultatsiooniks ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi