Küsimus on pigem teoreetiline.
Miks peetakse oluliseks suhete lõpetamist ja mida see sisuliselt tähendab?
Erinevad inimsuhted muutuvad elu jooksul: nt sõprade lahkukasvamine ja kaugenemine on loomulikud protsessid, mis ei vaja alustamist-lõpetamist.
Miks on vaja lõpetada lähisuhe? Kas pole loomulikum, et kunagi lähedane inimene jääbki elu lõpuni vähemalt heaks tuttavaks?
Katariina

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Muidugi, mõned suhted algavad justkui märkamatult ja lõpevad justkui märkamatult ja siin vist ei ole midagi alustada ega lõpetada. Nagu mingi juhuslik vestlus liinibussis või tänaval, või mõni mõnus vestlus kusagil baarileti ääres või sauna eesruumis.
Mõned suhted aga on olulisemad. Mõned suhted toovad inimese identiteedis kaasa muutuse. Nagu näiteks lähisuhted. Kellegagi koos elama hakkamine on tõsine otsus, mis muudab inimese ettekujutust iseendast. Enam ei olda lihtsalt üks mees või naine, ollakse kellegi jaoks enamart kui lihtsalt mees või naine. See toob enesega kasa mingisuguse emotsionaalse seotuse, kohustused aja, vastutuse, tegevuste jagamise asjus. See muudab nii palju inimeste elus. Sellepärast ei saa see lihtsalt vaikselt hääbuda, nagu mõni suhe, mis inimesi vähem muudab. Kui seda korralikult ei lõpeta, siis jääb pikaks ajaks segadus selle ümber, kes ma olen nüüd selle inimese jaoks ja teiste jaoks ja ka iseenda silmis. Lõpetamine sellistes suhetes on vajalik kummagi jaoks selles suhtes. Selleks, et nad teaksid mõlemad ühtmoodi, et nad ei ole enam suhtes ja sellest suhtest tulenevad asjad on lõpetatud. Kõigile selge ja üheselt mõistav. Kas pole?
HK