Kuidas või kas üldse on võimalik oma lähedasele inimesele soovitada psühholoogi poole pöördumist, kui on tundub, et tema stressist on saanud depressioon ja inimene ei suuda ega soovigi ise abi otsima hakata? Kõrvalseisjana on aga väga valus tema läbipõlemist vaadata.
Tänan Teid ette!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Kui lähedane inimene on hädas tuleks temaga eelkõige rääkida. Ei ole soovitav pidada loenguid ja jagada valmis tõdesid. Eelkõige võiks teda kuulata ja asju arutada. Depressioon on tõsine häire, mida tuleb kindlasti ravida. Loomulikult võib soovitada spetsialisti juurde pöördumist. Depressiooni puhul võiks see olla psühhiaater või kliiniline psühholoog. Vajadusel suunab psühholoog psühhiaatri juurde. Ei maksa väga ägedalt peale käia. Võiks näiteks arutada selle üle, mis võiks olla pöördumisest kasu. Uurige eelnevalt erinevaid võimalusi ja koguge infot, et oleks soovitada midagi konkreetsemat. Kuhu ja kelle juurde minna, milles ravi seisneb, kas vastuvõtt on tasuta või tasuline, kas on võimalik jääda anonüümseks, kui pikad on järjekorrad jne.