Antidepressantide kuuri lõpetamine 09.12.14 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere! Võtsin Paroxetin 40 mg antidepressante ärevushäirete raviks natuke üle pooleteise aasta. Üks hetk otsustasin omal käel nende võtmise lõpetada. See oli nüüd juba paar kuud tagasi. Nüüd on olukord nii, et mu ärevushäirete sümptomid on suuremad kui varem enne rohtude võtmist. Käed värisevad vahel isegi kinopileti ulatamisel teenindajale enne kinosaali pöördumist. Ja muudes sotsiaalsetes situatsioonides tuleb ette sama, lisaks veel südame puperdamist ja punastamsit. Mulle on öeldud arstide poolt, et asi on ainult mõtlemises kinni ja peaksin, kuidagi mõtted mujale saama ja ennast seesugustes olukordades vabamalt tundma. Kuid ma ei saa sellega hakkama. Need hood tulevad nii tugevalt peale ja ei oska nendest muud moodi lahti saada, kui ainult lahkuda säärastest sotsiaalsetest situatsioonidest ja minema omaette rahunema, siis tõmbuvad sümptomid tagasi.
Küsimus siis seesugune: Kas need hood vaibuvad iseenesest mingi aja möödudes, sest varem mul nii suurt probleemi nendega polnud ? Nüüd aga on need hood muutunud väga ebameeldivateks.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Organismis (ajurakkudes) on retseptorid olemas, mis reageerivad AD-le (ka paroxetin). Seega - nö tavatöö olukorras saab organism selle AD aine (aine analoogi) organismist endast.
Kui me oleme kestvalt AD-d võtnud, siis need organismi (ajurakkude) enda "ravimi" sünteesid on muutunud "laisaks" - kõik aine vajalik kogus tuleb apteegist, milleks siis ise sünteesida ja tegutseda.
Eelnevast järeldub, et kasutada tuleb seda minu ristkülik diagonaaliga raviprintsiipi. (vt. varasemad soovitused).
Kui harjutusi ei tee, siis ka AD ärajätmine pikkamisi, rahulikult.

Iseenesest ei muutu siin maailmas midagi - vt eelnev ja lisaks iga muudatus tervislike eluviiside suunas, psühho-regulatsiooni harjutuste suunal tuleb kasuks.
Võimalusi palju, ainult tabletiga - jääb tulemus ebakindlaks, ebapüsivaks.
Head harjutamist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Antidepressantide lõpetamine

Olen võtnud 2 aastat sertraliini depressiooni raviks. Alustasin 75mg-ga, poole aastaga kadus mul depressioon. Aasta tagasi läksin üle 50mg peale, sel suvel 25mg peale. Nüüd veebruaris lõpetasin ravimi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

AD võtmine - 1. samm, AD ja harjutused koos /minu Palve-Meditatsiooni esimene samm/ - 2. samm. Selle käigus saab kujundada tingitud refleksi e tingituse.
Harjutused ilma AD-d võtmata - 3. samm. ...

Loe edasi

Antidepressantide lõpetamine

Tere!
Mul on selline mure, et olen võtnud üle 4 kuu antidepressante ja nüüd lõpetasin võtmise ja mul on hakanud pea valutama. See kestnud juba 5 päeva. Mida teha edasi?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Minupoolne soovitus-reegel on olnud:
1) ravimi võtmine on vaid üks komponent tervistumisel.
2) Vajalikud on ka harjutused (alustada kehalistest,..kokku on viis rühma harjutusi).
3) ...

Loe edasi

Antidepressandid ja suitsetamine

Lugupeetud dr. Ennet

Mind huvitab Teie arvamus fenomeni kohta, mis on kestnud juba viimased neli aastat. Nimelt viimased neli suve olen tarvitanud kaht erinevat SSRI-d - sertraliin ja estsitalopraam ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Depressiooni korral on inimese sisemised regulatsioonid veidi segamini, seda ka nikotiiniretseptorite tegemistes. Arvan, et sellest on tingitud ka see suitsuga "tõmblemine".

Kehalise ja ...

Loe edasi

Antidepressant Elontrili võtmise lõpetamine

Tere! Olen võtnud antidepressanti Elontril 1 tbl (300mg) päevas umbes pool aastat. Soovin tablettide võtmise lõpetada. Kuidas oleks seda kõige õigem teha?
PS. Kuuri ajal ei ole olnud mingeid kõrvalmõjusid

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Sujuvalt kahe-kolme nädalaga annust vähendada.
Tehke alul 3-4 päeva minu Palve-Meditatsiooni harjutust ja võtke ka oma rohtu, siis harjutus iga päev ja rohu annust vähendada. pärast jääb ainult ...

Loe edasi

rivotril

Tere.Kuidas oleks võimalik vabaneda rivotrili võtmisest,olen pikemat aega maadelnud unetusega,läbisin hiljuti antidepressantide kuuri,ärevusest sain võitu aga magada ei saa ilma selle rohuta ,olen proovinud ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kõik und soodustavad nipid on kasuks, psühhoregulatsioon - vähendab pingeid, loob soodsad tingimused uneks. Minu harjutus ja une-eelne meditatsioon. Soojad veeprotseduurid ja soe jook, rahustavad teed. ...

Loe edasi

Antidepressant Coaxil

Tere!
Mul oleks küsimus seoses antidepressandiga nimega Coaxil. Nimelt kirjutati see välja depressiooni raviks ja olen seda võtnud alates juunist 2007. Paari kuu pärast peale kuuri algust hakkas ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimi võtmist dirigeerib raviarst.
Veel-veel ja veelkord rõhutan, et ainult tabl. võtmisest ei aita. vt. Enneti ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" printsiipi.
Kui me harjutusi ei tee, ...

Loe edasi

unehäired ja sundmõtted

olen kaks aastat olnud sundmõtete nõiaringis (ehk siis OCD). olin alguses hulluks minemas sest ei saanud aru, milles asi. mõne kuu möödudes lisandusid unehäired ja depressioon. võtsin 8 kuud Cipralexi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Paracelsus (M.Lutheri ja I. Loyola aegne mees) ütles, et iga aine on mürk, aine mürgisus sõltub tema annusest. Mina ütleksin aga nii - iga aine, olukord, suhe jne on ka ravim-tugevdaja-karastaja, kui neid ...

Loe edasi

antidepressandi kuuri lõpetamine

Tere! Olen umbes kuus kuud tarvitanud Cirali nimelist antidepressanti- 1 tbl. päevas. Viimased paar - kolm nädalat olen võtnud ainult pool tbl. päevas, et tasapisi lõpetada ravikuuri. Probleem aga selles, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

CIRAL (toimeaine -Tsitalopraam) on olemas 20mg, 30mg ja ka kangemad tabletid. Millist Teie vötsite? Milline on Teie kehakaal? Sellest söltub ka ravimi annus. Milline on diagnoos, mida ravite? Erinevate ...

Loe edasi

Ravimisõltuvus.

Olen 48 aastane naine ja ravimisõltlane, täpsemalt rahustitesõltlane. Alguse sai tablettide neelamine 20 aastasena, kui mul pärast isa surma hakkasid käima paanikahood. Nõukogude ajal sellist haigust nagu ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Loomulikult pikaajaline bensodiasepiinide rühma kuuluvate
ainete tarvitamine on tekitanud sõltuvuse.Organism on harjunud ja
ärajäämanähud on küllatki piinavad ja ka pikka aega võtab uus
Loe edasi

alkoholism

Tere,

olen 31-aastane naine. Minu probleem on "mäluaugud" alkoholi pruukimisel.

Alkoholi olen periooditi tarvitanud kord vähem, kord rohkem. Tõsiselt mõtlema on mind viimasel ajal ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kainena peate endale tunnistama, et olete alkohoolik, krooniline alkohoolik. Sellega seoses on suuresti mõjutatud ka teie "mälukad" ja muud psüühikaprobleemid. Ainuüksi see, et kirjutate ja analüüsite ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: