Sotsiaalfoobia, nüüdseks generaliseerunud ärevushäire 28.10.10 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere,

Olen 6 aastat söönud antidepressante, enamiku ajast Cipralexi. Algul 5mg päevas ning vaikselt läks üle 10 mg päevas, alates maikuust võtan Citalec-i. Kuna need ravimid olid töötute kampaanias tasuta, sain poole aasta koguse, seda ravimit võtan 20mg päevas. Kui minu naistearst, kes mu rasedust jälgis, rääkis, et 10mg cipralexi võrdub 20 mg citalec-i, cipralex pidi olema puhastatud molekulidega vms.
Nii, see selleks, 6 aastat tagasi diagnoositi mul sotsiaalfoobia kõigi oma tavapäraste sümptomitega, need sümptomid kadusid esimese paari kuu jooksul Cipralexide võtma hakkamisest, muidugi jäid mingil määral siiski, kuid neid tundeid pidasin tavapärasteks normaalseteks ärevuse tunneteks, näiteks ülikoolis ettekande tegemine ajas närvi, meessoost inimene, kes meeletult meeldis, tekitas ärevuse sümptomeid, see on minu mõistes normaalne ärevus.
Mure selles, et kui kaua ma neid ravimeid võtma peaksin, ma ei ole julenud jätta ravimeid, kuna kardan meeletult, et sotsiaalfoobia kogu oma kupatusega tuleb tagasi, seda ma ei taha. Kas peaksin neid ravimeid elu lõpuni võtma. Küsin, kuna 2 korda olen üritanud vaikselt vähendada ning mõlemal korral on hakanud sümptomid tulema või on see vaid normaalne võõtusperioodil ning peale seda kui võõrutuse üle elan kõik vaikselt normaliseerub jälle? Ma ei tahaks neid ravimeid elu lõpuni võtta, kuid tundub, et minu puhul see vist peab nii jääma.
Samuti on nüüdseks aastatega sotsiaalfoobia üle läinud generaliseerunud ärevushäireks, see diagnoosi on pandud mulle haiglas mitmeid kordi, kui olen seal meeletu iiveldusega viibinud. Iiveldus on kestnud umbes nädal ja mitte ükski rohi pole aidanud, iiveldus on nii meeletult suur, et viib lausa hulluseni, magada ei saa, isegi ühe koha peal ei saa olla, pikali olemisest rääkimata. Samuti on tehtud kõik seedetraktiuuringud, endokrinoloogilised ning isegi EEG ning aju MRT. Seal oli F.foliikulis 3mm kolle, kuid arsti sõnul pidi see normaalne olema. Igal juhul minu iivelduste põhjusi ei ole leitud, seega generaliseerunud ärevuse häire on arvatud. Mina ise aga arvan, et tean neid põhjusi. Võtan antidepressante ning kui võtan alkoholi kogemata rohkem, siis nii juhtub. Kas on võimalik, et antidepressandid ja alkohol niimoodi koos mõjuvad? Seda on juhtunud kord aastas.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Iiveldus võib olla nn merehaigus printsiibil e tasakaaluaparaadi kaudu tekitatud. Teiseks, seedetrakti mõne osa ärritamisest tingitud. Kolmandaks, ärevushäirega kaasnev "boonus". Teie senised uuringud viitavad kolmandale vairandile.
Ärevushäired (oma mitmetes avaldusvormides) olemus on sisepingete tekkimine suuremal määral nendest vabanemisest ning nendest sise-pingetest tekkinud elamuste-buketi (kehalised, meelelised, emotsionaalsed, sotsiaalsed) fikseerumine teadvustamatuse (alateadvuse) tasandil. Pingete suurenedes see bukett siis "sisse lülitubki" e avaldub. Ennistamiseks (raviks) ja ennetamiseks on seega: a) pingetest vanemise õppimine-kasutamine (rohud-harjutused), b) organismi tugevdamine viiel tasandil (Sotsiaalne, Kehaline, Meeleline, Hingeline ja Vaimne - SKMHV-tasandil).
NB ainult AD võtmisest ei aita. Olen sellest palju-palju kordi juba varem kirjutanud. Hingehäiretest vabastab 3E-d: Ennistamine, Ennetamine, Edendamine viiel elutasandil, SKMHV-tasandil! ütlen järjekordselt. Põhjalikumalt selles vt. minu raamatust "Väljavalitu" - loe, mõtiskle ja harjuta järjekindlalt.
"Inimene on miski, mida peab ületama!", Fr. Nietzsche
Head enda Mina ületamist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Generaliseerunud ärevushäire, kehalised sümptomid.

Tere !
Aasta tagasi diagnoositi mul generaliseerunud ärevushäire. Hakkasin tundma füüsiliselt oma kehas sümptomeid. Käisin paljudel eriarstidel, seoses tükitundega kurgus. Paraku avastati gastroskoopial ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Reflux - rohtu võtta hommikul. Vajalik rahulik mälumine ja rasvaste toitude vältimine. Nisujahu-tooteid ka vähendada. Jälgi enesetunnet, see kõige targem tohter.
2) Ärevushäire (neid tänapäeval ...

Loe edasi

sotsiaalfoobia

Tere! Olen 18 aastane noormees ja olen põdenud rasket sotsiaalfoobiat ja depressiooni üle 3 aasta. Selle ajaga on paremuse poole läinud vaid see et suudan kuidagi rahvarohkes kohas kõndida. Ülejäänud asjad ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

vt eelnev ja vt ka eelnevaid ärevushäire valdkonna soovitusi.
Lahendid on olemas, TEGUTSE!
Parimate soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

Kas on lootust... ja millised lahendused..

Tere
Ärevushäire ..generaliseerunud... võtnud paroxetin 20mg ja xanax 0.25 ca 5aastat-... siis võõrutus.. kuid läks halvasti ja peale seda paroxetin 30mg ja xanax 0.5 ... nii olnud veel vast ca 5aastat... ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" raviprintsiip. Seega:
a) AD võtmine ja selle tähtsus ajateljel väheneb
b) Harjutusi tehes. Harjutused rahustavad, vähendavad sisepingeid, edendavad ...

Loe edasi

Generaliseerunud ärevushäire

Tere, kas selline asi on võimalik, et ärevushäire ja depressioon muudab keha tunnetust? Ehk siis kehas on selline imelik tunne, nagu käed ja jalad oleks kerged ja kõhus ka imelik tunne. Ehk siis kehatunnetus ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Igasugused tunded on võimalikud. Põhjus-olemus on vajalik koos psühhiaatriga selgitada ja siis saab konkreetseid soovitusi anda.
Kõik tervisliku eluviisi valdkonda kuuluv on kasulik, normaalsest ...

Loe edasi

Antidepressandid

Tere ! Olen 34a naine. Tarvitasin u. ühe aasta Cipralexi, alguses mõjus hästi, hiljem mõju kadus, nüüd on sama lugu Cymbaltaga - toime on kõvasti nõrgenenud, alguses aitas hästi. Ravimeid tarvitan sotsiaalfoobia ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

AD annab raviarst-psühiaater. 103. korda kordan - rohtudest üksi ei piisa. Vajalikud on harjutused (sotsiaalsed: mängulisus; kehalised; meelelised; hingelised, religioossed) ja siis see "uued prillid" ...

Loe edasi

Allergia ja ravimite kõrvalmõjud

Olen mees 35 a., olen paar kuud võtnud mirtasapiini 30 mg korduva depressiooni ja generaliseerunud ärevushäire vastu. Mõjub hästi. Kuid umbes 7-10 päeva tagasi tekkis mul väga tugev naha allergiline reaktsioon ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kõik võimalik, aga allergilise reaktsiooni korral oleks see kohe alul endast märku andnud. Aga kes keelab mõneks ajaks (3-4 päeva) rohi maha võtta ja siis selgub nii mõndagi. Pidage päevikut (kõik ei pruugi ...

Loe edasi

palun abi

Tere!Olen 29 aastane mees,mul diagnoositi generaliseerunud ärevushäire,olin ka paar nädalat haiglas,sealt välja tulles kirjutati mulle välja efexori 75mg ja ketipinori ,lühikest aega oli kõik ok siis hakkasid ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Üks dirigent korraga, seega - psühhiaater, kes ravimisega alustas.
Xanax on n.ö. kiirabi-vahend ja see ei ole seega põhjusliku tõimega.
Kasutaksin und soodustava toimega AD-d, Espritali õiges ...

Loe edasi

efexor

tere.kas efexor on he ravim generaliseerunud ärevuse raviks?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kui raviarst määras, siis kindlasti. AD-d on ärevushäirete puhul vajalikud, ka see.
Arstirohust ainuüksi ei piisa!
vt. varasemaid soovitusi.
Head harjutamist,
Jüri O.-M. Ennet ...

Loe edasi

rasestumisvastased vahendid ja depressioon

tere! olen 26 a. naine, 2 lapse ema ja hetkel lastega kodus. küsimus selline, kas antibeebibillid tekitavad depressiooni? hakkasin aasta tagasi võtma harmonetti nim. bille, juba esimese paari nädala jooksul ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Need abb-d on hormonaalsüsteemi mõjurid ja seetõttu toimivad ka meeleolu süsteemidele - mõnedele rohkem ja tuntavamalt. Siin saab soovitusi anda naistearst mõne muu vahendi või kalendri-süteemiga. Ärevushäire ...

Loe edasi

Käte värisemine

Seoses ärevushäirega tarbin rohtu Anafranil,mida olen võtnud 1 kuu.Meeleolu on stabiilne,ärevus vähenenud,mis aga juurde lisandunud on käte värisemine.Kuna töökoht seotud klienditeenindusega siis häirib ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ärevushäired on meelehäireid, kus domineerival kohal on ärevuse mitmesugused sümptomid ja need ärevused ei ole psühhootiliste-, meeleoluhäirete-, orgaanilise ajukahjustuste- või psühhoaktiivsete ("narkotsi")ainete ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: