ebastabiilne vererõhk, ärevus 04.11.07 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere! Olen aegajalt lugenud siinseid vastuseid, kuid oma probleemile siiski vastust pole leidnud. Eks mured ole ka erinevad. Olen 51 aastane naine Eelmise aasta kevadel seoses probleemide kuhjumisega, olin haiglas ja psühhiaater määras mulle antidepressandi Paroxetin, alguses võtsin Cipralexi, kuid see ei sobinud .Lisaks võtsin veel xanaxit, sest ärevus oli pidev. AD-d võtsin aasta, kuni maini sellel aastal, xanaxit ei võtnud enam vist veebruarist. Suvel ei võtnud enam kumbagi, vaid Betaloc 50 0,5 tbl., vahest harva oli siiski öösel 0,25 rahusti vaja. Öine magamine on aga olnud probleemne kogu aeg, kusagil vastu hommikut ärkan üles sest tekib tahtmatu ringutus, mis kiirendab südamerütmi ja tekitab imeliku enesetunde, varasematel aastatel oli südamerütmi rahustamisega probleeme ja päeval olin väsinud ja kurnatud, nüüd on ses osas parem, sest süda ei peksa enam nii ja rahuneb kiiremini nii, et jään veel magamagi ja päeval pole kehva tunnet. Eelmine aasta käisin südame uuringutel, tegin koormustesti ja midagi patoloogilist ei leitud. Kuna vererõhk mängis, siis pidin võtma iga päev 0,5 tbl. betaloc 50. Nii on see siiani. Augustis aga määrati mulle uuesti rahustit 3x päevas, sest öösiti tekkis ärevustunne seoses selle imeliku ringutusega. Alguses oli päevane doos osadeks jaotatuna 1,25. Nüüdseks olen seda vähendanud ja päeva doos on 0,5-0,75. Aga kuna töö juures on pidev pinge, siis seda annust vähendada kuidagi ei õnnestu. Kas peaksin hakkama võtma AD-d uuesti? Viimasel ajal tunnen ka, et pea on uimane ja kaelasooned kanged, mis eeldab ilmselt vererõhu tõusu. Kas olukorda võib mõjutada ka toidulisandite võtmine? Kas selline xanax.i päevane annus on liigne? Ehk peaks võtma betaloc 50 terve tabl.? Või peaksin lõpetama toidulisandite võtmise? Enda kohta veel niipalju, et olen üsna labiilse närvikavaga, s.t. tundlik ja haavatav, kuid see pole takistanud mind aktiivselt elamast. Ehk oskate mind aidata! Edu, tervist ja päikselisi päevi Teie tegemistesse!

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Prooviksin uinutava toimega AD-d - Espritali sobilikus annuses. Xanax -ei, Valocordin-diazepami tilku võtaksin (südamele hea ja närvidele veelgi parem). Seda vajadusel. Toidulisandid sobivad, aga periooditi vaheaeg vajalik. Kehalised harjutused alul, hiljem see viis rühma harjutusi ja "uued prillid".
Minu harjutus.
Head harjutamist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Mustad rõngad silme ees, ärevus

Näen aeg-ajalt pärast kergeid treeninguid silme ees musti ning valgeid rõngaid, hingeldan selle aja vältel kergelt. Mul on ka idiopaatiline artriit (vesi põlves, lühiajaline). Arvutis olen umbes 6h. päevas ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Noortel on vererõhk madal (peabki olema) ja teatud pingutuste puhul need nn rõngad silme ette tulevadki. Istuv eluviis (6h arvutis) ei ole noorele kasuks - lihas jääb nõrgaks ja sex-organid ei saa piisavalt ...

Loe edasi

Küsin ka xanaxi kohta

Tere!

Mul ka ärevus ja kui võtan 0,25 Xanaxist hommikul poole, siis on parem. Isegi mitte iga päev, vast nädalas kord või kaks. Kas nii võib ka sõltuvus tulla? ma ei tahaks muud keemiat katsetama ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mul ka ärevus ja kui võtan 0,25 Xanaxist hommikul poole, siis on parem. Isegi mitte iga päev, vast nädalas kord või kaks.
- Võtke, sellest sõltuvust ei teki. Aga - ilma harjutusi tegemata jäätegi ...

Loe edasi

vererõhk ja hirm

Tere.
Olen poolteist aastat tarvitanud Paroxetini, lisaks Xanaxit...vererõhk kipub kõrge olema ja eriti viimasel ajal on paanikahäired või selline imelik ärevus...nagu kurgus pooks ja nagu sisemine ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Eluviis, töö iseloom, kodused olud, sõpradega suhtlemine, lemmikloom????
Uni, söögiisu, töövõime??? Kas Proxetin on mõjunud ja kuidas? Kõigest sellest tuleneb nii rohu valik kui ka harjutused, soovitused. ...

Loe edasi

peapööritus ja ärevus koos paanikaga

olen 61 aastane naisterahvas ,nimelt kolm aastat tagasi suri minu abikaasa ,pool aastat peale selle hakkasid mul esinema kukkumise hood ,jalutades tänaval kukkusin ilma mingi põhjusetta .Analüüsid olid ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kukkumised vajavad veidi selgitamist. Ärevusega tavaliselt ei kuku.
Arsti jutule ja saate abi.
Tervislikud tegemised ikka kasuks.
Parimate soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

Ärevus

Lp. dr. Ennet, kas peapööritus võ tasakaalu häired võivad olla tingitud ärevusest? Kõik avalüüsid veri, süda jne. on korras, ainult kompuutris pole käinud ja kas pearingluse ajal tohib teie harjutust teha?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Võivad küll. Kuidas vererõhk?
Minu nn mure-aurakatla mudeli järgi hakkab inimest vaenama just suhteliselt nõrgim lüli. Siit praktiline järeldus - ärevusehäirete korral tegutseda nii üldprintsiibi-üldravi ...

Loe edasi

ebastabiilne (borderline) isiksus

kas Eestis on keegi tegev spetsialist spetsialiseerunud isiksushäiretele või ebastabiilsele isiksushäirele?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Psühholoogid on selles valdkonnas tublid.
Psühhiaatrid otseselt spetsialiseerunud ei ole.
Kohtupsühhiaatrieksperdid puutuvad sellega tavatohtrist rohkem kokku kokku.
Alustage Teile ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: