seroxati võtmise lõpetamine 07.09.06 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

võtsin rohtu seroxat ärevushäirete vastu 8.kuud iga päev ühe tableti.Nüüd on järk järgulisest võõrutamisest möödas üle kahe nädala.Alguses oli esimestel päevadel suur pearinglus ,kuuma tunne.Nüüd tunnen iga päev ka juba nädal aega rahutust ja närvilisust.Kehas on nagu surina tunne.Kui rohtu võtsin siis tundsin küll vahete-vahel et olen unine,aga rahulikum.Nüüd tunnen jälle nagu mingit masendust,miski ei paku eriti huvi.Kas minu raviarst lõpetas äkki ravi liiga ruttu ära?Sest rohu võtmise ajal oli nagu kõik edukalt läinud,ärevushäiret enam ei olnud ja kõik probleemid tundusid palju lihtsamad.Muidugi ei saa ka mu mees ja teismeline poeg aru,et mul on rahulikku elu vaja.Nad vaidlevad iga päev tühja tähja üle ning tülitsevad.kuidas ma neile selgeks saan küll teha,et ärevushäire tuleb ju tagasi,kui mul pole rahulik elu,koguaeg on mingi pinge.Lapsepõlv möödus mul alkohoolikust isa terrorismi all,siis oli ka igapäev suur hirm ja närvipinge.Muidugi ärevushäire sai alguse mul 3.aastat tagasi peale pingelisi aegu mu elus.Algul ei saanud ma aru mis minuga toimub,olin ju ainult 30.a ja korraga nii haige.Lõpuks peale pikki terviseuuringuid hakkasin võtma seroxati,sest tundus et ükski asi ei leevenda mu hullu enesetunnet.Kui rohtu võtsin lõppesid need hullud õhupuuduse ja paanikahood,mis mind kogu aeg saatsid.Nüüd ,kui kaks nädalat rohtu ei võta enam,oli täna öösel jälle suur õhupuudus,kuigi nüüd ma enam nii suurt hirmu ei tunne,TEAN MIS MINUGA TOIMUB.Aga see õhupuudus ja südamepekslemine ning peas halb tunne on nii paha,et mõtlen juba ,et kas see jutt,et ,kui antidepressandi võtmise lõpetad algab jälle kõik pihta ongi tõsi?See teeb kurvaks....

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Rohust üksi ei piisa. Vajalikud on ka harjutused, kehaline aktiivsus. Lihtsaim - jalutuskäigud, kerge võimlemine. Õppige psühhoregulatsiooni ja tehke seda iga päev (vt minu harjutuse 2.-5. osa). Elu võtke rohkem mänguliselt, näitemänguliselt. Tundke rõõmu tänasest päevast.
Ja varsti saame ka Presidendi ning pool elanikkonnast muutub veelgi rõõmsamaks. Aga ainult selle rõõmu peale ka loota ei saa.
Suhelge rõõmsameelsetega ja Te muutute ka ise heatujulisemaks. Lugege naljaraamatuid ja paremaid palasid jutustage teistelegi. Laulmine - ja rohkemgi veel ümisemine - on ülimalt kasulik.
Tegutsege!
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Antidepressantide lõpetamine

Olen võtnud 2 aastat sertraliini depressiooni raviks. Alustasin 75mg-ga, poole aastaga kadus mul depressioon. Aasta tagasi läksin üle 50mg peale, sel suvel 25mg peale. Nüüd veebruaris lõpetasin ravimi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

AD võtmine - 1. samm, AD ja harjutused koos /minu Palve-Meditatsiooni esimene samm/ - 2. samm. Selle käigus saab kujundada tingitud refleksi e tingituse.
Harjutused ilma AD-d võtmata - 3. samm. ...

Loe edasi

Antidepressantide lõpetamine

Tere!
Mul on selline mure, et olen võtnud üle 4 kuu antidepressante ja nüüd lõpetasin võtmise ja mul on hakanud pea valutama. See kestnud juba 5 päeva. Mida teha edasi?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Minupoolne soovitus-reegel on olnud:
1) ravimi võtmine on vaid üks komponent tervistumisel.
2) Vajalikud on ka harjutused (alustada kehalistest,..kokku on viis rühma harjutusi).
3) ...

Loe edasi

Antidepressant Elontrili võtmise lõpetamine

Tere! Olen võtnud antidepressanti Elontril 1 tbl (300mg) päevas umbes pool aastat. Soovin tablettide võtmise lõpetada. Kuidas oleks seda kõige õigem teha?
PS. Kuuri ajal ei ole olnud mingeid kõrvalmõjusid

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Sujuvalt kahe-kolme nädalaga annust vähendada.
Tehke alul 3-4 päeva minu Palve-Meditatsiooni harjutust ja võtke ka oma rohtu, siis harjutus iga päev ja rohu annust vähendada. pärast jääb ainult ...

Loe edasi

Antidepressandid

Tere
Olen 34 aastane mees ja mulle määrati paanikahäire raviks Seroxati ja võtsin seda viis kuud. Kõik nähud taandusid ja enesetunne oli hea. Paanikahäire põhjustajaks oli ilmselt elukorralduse muutus. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

vt. minu varasemaid ärevushäirete-alaseid soovitusi. Ravimeid praegu ei võtaks, muid soovitusi teeksin hoolsalt. Ja viis üllast eesmärki enda jaoks soovitan kohe selgitada. Eestirahva Tütred otsivad korralikku ...

Loe edasi

seroxat

Tere!
Lõpetasin seroxati võtmise 1,5 nädalat tagasi (tarbisin kokku 2/3 aastat 1 tbl päevas). Minu küsimus- kui kaua võivad veel kesta ravimi manustamise lõpetamisega seotud nähud:pearinglus, unehäired, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Seroxati ravikuuri lõpetamisel võib mõnedel juhtudel kaasneda Teie poolt nimetatud järelnähte. See on indiviuaalne ja peaksid Teil koheselt lõppema. Suuremat tähtsust pööraksin siiski elukorralduse muutusele, ...

Loe edasi

masendus

Ligi kakskümmed aastat tagasi algasid mul paanikahood. Nüüdseks olen tänu aastasele Seroxati kuurile ja tegelemisele iseenda ja oma mõtetega neist jagu saanud. Lõpetasin ravimi võtmise ligi aasta tagasi. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Olete olnud tubli, et paanikahoogudest jagu saite, et endaga tegelesite. Teie organism allub soovitud mõjudele, enese kujundamisele.

Praeguse masenduse olemust peaks tohtriga veidi analüüsima. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: