peavalu ja mäluhäired 17.06.06 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Minu probleem on pidevad peavalud. Kuna neid on väga tihti, siis on need tekitanud minus juba paanikahood. Viimasel ajal tunnen ka, et ei suuda asju ja nimesid meelde tuletada, ei suuda mingit mõtet jälgida ning selle kõigega seonduvalt on hirm, et lähen hulluks.
Peavalud esinevad regulaarselt 2-3 päeva enne menstruatsiooni algust ja kestavad kokku 5-6 päeva. Need on sellised migreensed valud ja nende vastu aitavad kergematel juhtudel solpadein, raskematel triptaanidel põhinevad ravimid. Ilma nendeta ei möödu juba poolteist aastat ükski kuu. Lisaks on perioode, kus ärkan lihtsalt hommikuti peavaluga - kaela ja seljalihased oleks justkui kokku kuivanud, pead ei ole võimalik ettepoole painutada. Selle justkui vatti täis tunde vastu ei aita ükski ravim jakahjuks ka puhkamine mitte, sest just pärast ärkamist see valu tekibki. Olen neuroloogi juures teinud kõiksuguseid uuringuid (kompuuterdomograafia ja mingi klemmidega uuring), midagi kahtlast ei leitud. Neuroloog soovitas antidepressante.
Olen käinud selle murega ka naistearsti juures. Sealt öeldi, et see on premenstruaalne sündroom ja sellega ei ole midagi peale hakata.
Olen käinud ka psühholoogi juures, kes ei soovitanud üldse mingit rohtu.
Psühhiaater aga ütles, et mul ei ole depressioon, kuid soovitasid samuti antidepressante, kuid hoopis teisi kui neuroloog. Ka perearst soovitas antidepressante. Nõelraviarst ei soovitanud mitte mingil juhul antidepressante.
Päeval, kui peavalusid ei ole, on kõik korras. Mingit masendust ja apaatiat mul ei ole. Pigem tundub, et elus läheb kõik üha paremini,kui ainult neid peavalusid ja neist tulenevaid hirme ei oleks.
Hiljuti lugesin raamatut, kus oleks justkui mind kirjeldatud. Seal oli nende sümptomite põhjuseks toodud läbi elatud kriiside tõttu häirunud aju keemiline tasakaal, mis tsükli lõpul langeva östrogeeni taseme tõttu veelgi rohkem kõigutatud saab. Kriisid on minu puhul lahutus, lähedase inimese surm ja töö kaotus kahe aasta jooksul. Sel perioodil mul aga nii tihti ja nii hirmsaid peavalusid ei olnud (kuigi migreenseid auraga peavalusid on mul olnud aeg-ajalt esimesest klassist saadik). Nüüd kus sellest on juba mitu aastat möödas ja kõik läheb üha paremini, peavalud üha süvenevad. Raamatus öeldi samuti, et raviks on antidepressandid, mida tuleks võtta elu lõpuni, kuid rõhutati, et neid tuleb määrata pärast põhjalikke uuringuid, näiteks östrogeeni taseme uuringud veres tsükli eri aegadel. Minule pole keegi selliseid uuringuid teinud ja eri arstid on soovitanud erinevaid antidepressante. Kuna keegi ei ole mulle seletanud, miks ta just seda antidepressanti määras, siis ei julge ma neid võtta ja ei tea ka, milliseid eelistada. Võib-olla peaksin üldse hoopis östrogeenasendusravi saama? Pealegi lugesin siitki foorumist, et osa inimesi ei saa enam pärast antidepressantide võtma hakkamist üldse ilma nendeta elada. Mina siiski umbes pool kuud elan ilma igasuguse vajaduseta rohtu võtta.
Kas Eestis üldse keegi tegeleb selliste sündroomide uurimisega ja kas saaksin kuidagi ilma antidepressantideta oma olukorda parandada?

Õnnetu peavalutaja

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Pea valutab - järelikult pea on. Valutab - järelikult elus. Elus - järelikult annab asju muuta, muuta paremuse suunas.
Minu arusaam: peavalu üheks oluliseks põhjuseks on aju veresoonte ümber olevate lihaste vale toonus (millised virgatsained või keemilised ained seda põhjustavad - polegi hetkel ouline). Neid veresoonte lihaseid saab treenida, harjutada. Ja üheks neist - minu harjutus. Alustada neid sirutusi-painutusi rahulikul, tasa-tasa. Väike rohuke võib ajutiselt abiks olla. Ja selle määrab tohter.
Eestimaal on kombeks - üks tohter korraga. Ja nii see tervis, rõõm ja õnn tulevadki.
Parimate soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Mäluhäired 90.a.

90.a.ema avastab poest välja tulles, et ei tea, kus on ning kus oleks kodutee. Aitas tuttavate asjade seostamine (tänav ning ehitis seal). Samuti eluaeg tuttavas toidupoes ei tea enam, kus on leib või ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Dementsus, unustab, eksib. Panna randmeside lähedase inimese tel numbriga ja lähitulevikus ilmselt üksi mitte välja lubada - eksib, juhtub õnnetus.
Konsulteerida psühhiaatriga.

Pankurite ...

Loe edasi

Mäluhäired

Tere. Olen 18-aastane tüdruk ja ma olen alati olnud hea mäluga. Mitte kunagi ei ole esinenud mingisuguseid mäluhäireid. Küll aga muutus kõik umbes pool aastat tagasi. Ma käisin ühe tuttava juures peol ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1. Puhkus olgu piisav. Õpi- ja puhkerežiim korda. Puhkehetki-lõõgastusi teha ka päeval.
2. Stressipingest ning muremullast vabanemine. Õppida ja rakendada psühhoregulatsiooni. Alustada minu Palve-Meditatsiooni ...

Loe edasi

Amneesia

Mind tabas mälukaotus 2 tunni vältel. Esmakordselt esines sama situatsioon 5 aastat tagasi. Seekord suunas arst neuroloogi vastuvõtule. Tehti kompuuteruuring ja vastuseks oli mööduv globaalne amneesia. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mäluhäired on väga mitmelised: omandamine, säilitamine või meenutamine võivad häiritud olla. Lühiaegne või pikaaegne mälulünk. nn. Lihtne mäluauk - kestab teadvuse kaotuse aja; retrograadne (tagasihaarav) ...

Loe edasi

unetus

Tarvitasin vastavalt arsti ettekirjutusele antidepressanti zoloft,mille tarvitamise taga järjel
kadus mul uni,juba pikemat aega,arst kirjutas ka unerohu,mis andis und 4 tunniks kuid kuuri läbides

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

On und soosivaid ja tekitavaid AD-te. Psühhiaatri abiga vahetage rohtu. Mäluhäired on tingitud põhimeeleolu langusest ja see põhjustab ka intiimse sfääri düsfuntsioone. Selles valdkonnas saab aidata seksuoloog. ...

Loe edasi

mäluprobleemid

Olen kaks kuud võtnud antidepressante (citalec 10). Viimasel ajal on tekkinud mäluhäired. Kaotan asju, panen autovõtmed kindlasse kohta ja hetke pärast ei mäleta seda "kindlat kohta", lähen kohtumistele ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Sellest antidepressandist küll mäluprobleemid tekitatud ei ole. Mõte on selline, et olemasolev depressioon mõjutab (arvatavasti) mälufunktsioone ja peaks ravitohtriga raviskeemi/rohu suhtes nõu pidama. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: