ravimite ärajätmine 14.03.06 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere.
Tarvitan depressiooni ja ärevuse raviks betamaksi, ixelit, wellbutrini ja xanaxit. Olen betamaksi tarvitanud üle aasta, teisi pisut vähem. Tahaksin kõigist neist ravimitest "lahti saada", kuna tunnen, et oluliselt nad minu seisundit parandanud ei ole. Samuti on hirm nii suure hulga ravimite võtmise ees. Ka ei ole võimalik iga kuu ravimitele nii suuri kulutusi teha.
Umbes poole aasta eest proovisin betamaksi ära jätta, järk-järgult. Enne võtsin 400 mg, kui jõudsin 200 mg-ni, tekkis täieliku jõuetuse seisund, ei suutnud end sundida midagi tegema, lamasin päevade kaupa voodis — seepärast hakkasin seda rohtu taas võtma endises annuses (siis veel teisi ravimeid peale betamaksi ei tarvitanud).
Olen nüüd kindlalt otsustanud end neist ravimitest võõrutada ja paluksin selleks Teie nõuandeid. Psühhiaatri juurde minemisest pole kasu, sest minu kaebuste peale leiab ta vaid jälle mõne ravimi, mida mulle lisaks määrata. (Minu katseid betamaksi ära jätta ta eelmisel korral heaks ei kiitnud.)
Alustasin juba betamaksi annuse vähendamisega, 25 mg võrra nädalas, ja olen jälle jõudnud 200 mg-ni. Tunnen, et tuttav jõuetuse seisund hakkab jälle tekkima, kuigi asi pole veel nii halvaks läinud, kui eelmisel korral.
Palun öelge, kuidas vältida sellist täieliku apaatia ja jõuetuse seisundit ravimite ärajätmise ajal. Tunnen, et ei suuda sellises seisundis ei õppida ega töötada, seega ei saa ma sellist olukorda endale lubada. Mingeid muid ravimeid veel lisaks võtta ma enam ei taha. Äkki oskate soovitada mingeid muid vahendeid või võimalusi?
Tänades
S.
P.S. Palun öelge, kas ärevus võib tekkida betamaksi üledoseerimisest. Ravimi infolehelt lugesin, et kõrvalnähuks võib olla ärevus, samas psühhiaater ütles mulle, et betamaks kui neuroleptikum EI SAA ärevust tekitada. Keda uskuda?

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

vt. minu ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" printsiipi. Tabletisöömisest ei piisa, see ei ole ravimine. Vajalikud on ka harjutused (kehalised, vaimsed, hingelised, sotsiaalsed ja nö religioossed) ning uue hoiaku kujundamine. See kolmainsus on edu pandiks. Seda "apteegiladu" korraga tarbides teete küll farmaatsia-ärile liigselt nö annetusi. Palju ei ole alati hea. Optimaalne on hea. Ja ravimite tähtsus peab ajateljel vähenema, harjutused aga saavutama Teile sobiliku "annuse."
vt. varasemaid soovitusi.
Igast murest saab üle!
Trvitades,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Effexor

Võtsin augustist kolm kuud Effexori 150mg depressiooni tõtt. Kuna enesetunne halvenes, olin haiglas novembris, kus rohu annust tõsteti 225-ni ja siis jäeti päevapealt ära järsku, sest see pani südame ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Milline on diagnoos ja milline on eluviis, igapäevane tegevus? Mida arvab asjade kulust raviarst-psühhiaater.
Praegu ei ole küsimuseks selle AD ärajätmine, probleem on ikkagi selles häires, mis ...

Loe edasi

Ad ärajätmine

Võtsin ixelit 45 päeva ja jätsin päevapealt ära kuna hakkas mao peale ja kogu aeg iiveldas. AD kirjutati välja paanika ja ärevushäire raviks. Nüüd on möödas viis päeva ilma rohuta, vahel pea käib ringi, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Rohi, harjutused (viis rühma) ja "uued prillid" e uued hoiakud - see on tervenemise rada.
Järjekindlat harjutamist. Alustada minu harjutusest.
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

andke nou..

kallis doktor, olen 25 aastane naiseterahvas ning kannatan umbes 3 aastat paanika ja arevuse kaes...raviks kasutan cipralexi 10mg kuigi vahest tekivad ikkagi arevus ja magamishaired.kysimus aga selles ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Lapseootus on suurim rõõm. Ärevuseks ei ole põhjust. AD ärajätmine on vajalik. Väikesed emotsionaalsed lainetused lapsele halba ei tee, organismi kaitsemehhanismid on vägevad. Kõik muud soovitused, peale ...

Loe edasi

psühhiaatria

tere

Minul diagnoositi aprillis psühhiaatri poolt mõõdukas depressioon ja määrati cymbalta-nimeline antidepressant, mida tuli mul võtta 1xpäevas. Kuna olen üliõpilane ja maikuu lõpus aset ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravi dirigeerib ikkagi Teie arst-psühhiaater. Rohu ärajätmine eeldab, et teete korralikult ka harjutusi (millistest olen varem palju kirjutanud). Ärajätmine olgu sujuvalt annust vähendades.
Tervitustega, ...

Loe edasi

Cipralex

Tere!
Mulle teeb muret see, et kuna lõpetasin järsku ravi, siis nüüd juba kolmandat päeva käib pea nii ringi ja on tõepoolest sellised ärajäämanähud et ei oska kohe midagi ette võtta. Kui ohtlik ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

No ei ole ohtlik.
Ja kordamast ma ei väsi - tehke ka midagi muud oma elus teistmoodi. Tabletikene on vaid tilk õli eluukse lukule - lukku tuleb ise pöörata, uks tuleb ise avada, uksest tuleb ise ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: