paanikahäire 08.10.04 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere! Loodan et Teil on aega süveneda mu muresse, mis on järgmine:
Esmaspäeval- südamekloppimine u 10 min seejärel läks pea uimaseks tundus et pilt hakkab silme eest ära minema näost läksin tulipunaseks pea hakkas nagu lõhkema kartsin minestada ja käed värisesid. U 1 h pärast läksin arstile mõõdeti vererõhku (mis oli minu tavapärasest tiba kõrgem, mu tavaline ülemine 90-100, siis oli 120), kontrolliti südant-see oli korras. Kirjutati Valocordini 6 tilka 2 korda päevas. Läksin koju ja tuli kohutav lämbumistunne e õhupuudus, minestustunne, kartsin kodus üksi olla ja läksin välja et juhul kui minestan saan abi. Siiski tulin kohe tagasi võtsin Valocordini sisse ja läks paremaks.
Teisipäeval- kartsin jubedalt minna wc-sse kus mul 1 hoog hakkas. Siis juba arvasin et tegu võib olla paanikahäirega ja üritasin ennast koguaeg rahustada. Siiski keskpäeval hakkas uuesti pilt eest ära minema, süda kloppis ja käed värisesid, õnneks asi väga hulluks ei läinud. Kartsin ka koju minna, kus 2 hoog oli olnud, õnneks siiski hoogu ei tulnud. Hirm oli üksi kodus olla. Nii E kui ka T trenni ega kooli ei läinud kuna kartsin hoo kordumist.
Kolmapäeval hoogu ei olnud. Õhtul kodus oli ainult tunne et on raske hingata, aga seda oli ainult natuke. Käisin ilusti koolis ja sisendasin endale et pean edasi elama normaalset igapäevast elu ja mitte kartma uusi hooge.
Neljapäeval üksi kodus lõunal olles tundus et hakkab pilt eest minema. Hingasin sügavalt ja korrutasin endale rahu-rahu. Üritasin võimalikult kiiresti kodunt välja minna tagasi tööle. Aga hoogu õnneks ei tulnud. Hiljem käisin ilusti trennis, midagi ei kartnud.
Kõik päevad võtsin ilusti Valocordini.
Reedel läksin perearsti juurde tagasi. Asendas Valocordini Xanaxiga- 1 tbl 2 x päevas. Ütles et kui pärast tablettide lõppemist tulevad hood tagasi, kirjutab antidepressante.
Mure ongi järgmine:
1.kuna kolmap ja neljap oli juba nagu natuke parem kas ikka vajan Xanaxit?
2.tean et Xanax on tugev rohi ja võib tekitada sõltuvust, kas oleks mõttekam võtta pool tabletti 2 x päevas või näit 1 tbl korraga 1x päevas? Või võtta seda ainult juhul kui hoog jälle tekib? Sest pärast Xanaxi võtmist olin nii uimaneja tahtsin magada et ei saanud isegi tööle keskenduda ja kuidagi tunnen, et ei vaja seda rohtu...
3.ja kuidas tuleb lõpetada Xanaxi ravikuur? Kas annuseid vähendades?Perearst ei rääkinud sellest sõnagi.
Stressi ja depressiooni mul ei ole.
Vastust ootama jäädes,
Kerli

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Milline on noorus? Mitmes kooliklass? Töö ja õppimine?
Kooliõpilastel on õpikoormus suur ja vererõhk madal ning seega need minestamis-tunded, südamekloppimised, lämbumistunded jt. kartused kergesti tulemas.
Soovitused:
1) Korralikult puhata, une arvelt õpitööd (TV jm) ei tee.
2) Sportlik tegevus olgu võimalusel väljas, südame-veresoonkonda ergutav (jooks, mängud, kestavamad pingutused), aga ka minestamisvastat harjutamist sisaldav (sirutused-painutused, pea kõrgel-madalal. vt. minu harjutuse esimene osa).
3) Soovitaksin Valordin-Diazepam tilku - vajadusel ja minimaalses koguses. Xanaxi jätaksin esialgu tahaplaanile või siis võtaks ainult vajadusel.
Arutlege peretohtriga neid võimalusi ja leiate õige lahendi. Ka antidepressandid võivad vajalikuks osutuda.
Ärge piirduge ainult rohuga, kõik muu on ka eriti oluline, mõjus. Need häired on kõrvaldatavad!
Tervitades,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

3 kuud antidepressante

Mul on paanikahäire. Hakkasin tarvitama Cipralex tablette. Tarvitan neid 3 kuud. Kas ma tohin ravikuuri pooleli jätta?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö raviarstiga.
Kui probleeme ie ole, siis loomulikult.
NB Harjutusi tuleb teha, siis asi kindlamast kndel!
Harjutusi! vt varasemaid soovitusi.
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

Paanikahäire

Tere mul on ärevus ja paanikahäire umbes pool aastat.
Sain selle, kui tarbisin kanepit üledoosina. Nüüd kasutan antidepressante ja sooviks teiega KKt-d teha. Kuna oleks võimalik teie juurde pöörduda?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tutvuge kohe eelnevate soovitustega selle häire valdkonnast ja kohe ka rakendage neid.
Ida-Tallinna Keskhaigla interneti ifolehel on registreerimine psühhiaatrite juurde, seal saab ka minu vastuvõtule ...

Loe edasi

Paanikahoog

Tere, mul selline küsimus. Tekkisid paar päeva tagasi rasked hingamisraskused, vahepeal lööb täitsa hinge kinni, rinnus pitsitab kogu aeg. Sümptomid pole siiani üle läinud, kogu aeg tulevad tagasi ja läheb ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Paanikahäire on ärevus-hoog. Tekib äkki ja on ette prognoosimatu. Kaebusi on tavalisest ärevusest-pingest kuni surmahirmuni, ka hingamisega seotud kaebusi. See on hoog, ei ole päevi püsiv.
Hoogude ...

Loe edasi

Hingamishäired ja tükitunne kurgus

Tere!Juba kolm kuud kestnud hingamishäired,tükitunne kurgus ja nagu sissehingata on raske. Hirm surma ees ja mõtlen kogu aeg, et mul vähk. Hingamishäired on päevast päeva nagu oleks raske sisse hingata. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kui astma ja kilpnäärme arst midagi ei leidnud, siis paanikahäire variant olemas. Need surinad-pearinglused võivad nii ärevushäirest kui ka teataval määral mõnest rohust tingitud olla. Rohu kõrvaltoimest ...

Loe edasi

Cipralex ja Malarone

Tere,

Minul selline küsimus, et kui tarvitan paanikahäire raviks Cipralexi, siis kas reisile minenes võin kasutada malaariavastaseid Malarone tablette.

Tervitustega,

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimi ründepunktid (toimemehhanismid) erinevad, seega võib.
Paanikahäirete puhul tabletist jääb väheseks - harjutusi ka, psühhoregulatsioon.
Tervitades,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

cipralex


Tere!

Olen tarvitanud cipralexi kaks aastat paanikahäire tõttu, nüüd tahax hakata lõpetama. Kas poole tableti kaupa võib hakata lõpetama??? Oma arstiga ma ühendust ei saa.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Arstiga, kellega ühendust ei saa - ei ole oma arst!
Enesetunne on määrav, 1/2 kaupa vähendada sobib küll.
Tehke muid harjutusi ka.
Tervitades,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

Paanikahäire

Tere, olen väga ühe oma sõbra pärast mures. Tal on paanikahäire ja nii. Kuidas teda aidata ? Ta ei lase ligi kah. Kuidas saada lähemale talle ja et ta ennast hästi tunneks jne?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Paanikahäire või midagi muud? Diagnoosi las paneb ikkagi tohter. Alustage peretohtri juurest, alustada tuleb ka tervilikest eluviisidest.
Ise end mitte kahjustada (non nocere! - nagu ladinlased ...

Loe edasi

paanikahäire

Tere, olen 25-aastane naisterahvas. Paar kuud on mind vaevanud poomistunne kõris, mis tekib ebameeldivate lõhnade, rääkimise ja ka kõrgemate kaeluste peale. (Lõhnadega on küll nii, et vahel öeldakse, et ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Organism, keskkond ja nendevaheline suhe moodustavad terviku. Praegu see nende omavaheline suhe Teile ei sobi ja tekivadki eelnimetatud kaebused. Eelnevast tulenevalt on olukorra muutmisekski järgmised ...

Loe edasi

paanikahäire

Millist ravimit soovitaksite Teie paanikahäire puhul?

Vastas dr Jaanus Mumma

Laialdaselt kasutatakse ärevuse ja paanikahäirete ravis
uuemaid antidepressante.Ka isiklikult olen peamiselt neid
tarvitanud ja üsna edukalt.Valik on päris suur,sest paljud
firmad toodavad ...

Loe edasi

Ärevushäire

Tere!

Kas paanikahäire on täielikult ravitav?

Tänan!

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Paanikahäire on ravitav. Ravib psühhiaater, teatud perioodil kasutatakse ravimeid-antidepressante. Sellele lisaks kasutatakse mitmeid (Teiele just sobivat) psühhoteraapia võtteid ning veel harjutusi-teraapiaid, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: