väikesed veresooned kätel 01.07.14 / Perearst

Külastaja küsib:

Sel nädalal on mul sõrmel väike veresoon ja käelaba seljal väike veresoon lõhkenud, lihtsalt läksin kusagile vastu ja kohe on veresoon katki ja käel sinine plekk. Enne pole nii juhtunud.
Kas põhjus võib olla mingi aine puudus?
Perearsti juures käisin kuu tagasi ja siis mõõdeti hea ja halva kolesterooli vahekorda ja veresuhkrut. Näitajad olid normi piire, vererõhk ka 80 - 120

Arst vastas:

Kristi Otsmaa

dr Kristi Otsmaa

Perearst

Sinikad tekivad igaühel kui ennast ära lüüa, vahest piisab ka väga kergest traumast. Mõnedes olukordades tekivad sinikad kergemini. Soodustavaks faktoriks võib olla teatud ravimite tarvitamine, näiteks apteegi käsimüügis müüdavad aspiriin ja ibuprofeen; aga ka mõningad retseptiravimid võivad muuta veresoonte seinad hapraks. Teie kirjast ei selgu, kas tarvitate regulaarselt ravimeid.
Kui Teie probleem jätkub st. sinikaid tuleb juurde, soovitaksin Teil pöörduda perearstile , kes vajadusel korraldab täiendavad analüüsid veritsust tekitavate terviseprobleemide välistamiseks.
lugupidamisega
Kristi Otsmaa
Confido Erameditsiini Keskus

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

Veresoonte lõhkemine

Tere! Juba aastaid lõhkevad mu sõrmedel veresooned. Vahetevahel ka talla all või varvastel ning viimasel ajal ka kätel randmest pisut ülevalpool. Äkki algab mingis punktis valu ja kui seda kohta vaatan, ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Soovitan taas nõu pidada perearstiga. 63 a patsiendil on palju asju mida ennetavalt uurida ja juba seepärast tasub võtta ette käik vastuvõtule. Täisvereproov, liigespõletiku näitajad, vere ...

Loe edasi

Täpid nahal

Tere,
Mida kujutavad ette väikesed nōelatorkesarnased täpid(loodan, et pilt on arusaadav). Täpid ei ole selgepiirilised ja on alla mm laiused. Enamjaolt on kätel ja mōni üksik jalgadel ja kehal. ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere,
On väga ebatõenäoline, et antud nahalööve võiks olla mingi verehaiguse sümptom, iseäranis juhul kui vereanalüüs on korras. Kahjuks ei ole antud pildi põhjal võimalik panna kindlat diagnoosi. ...

Loe edasi

Infektsioon?

Tere. Küsimus selline. Mul mõnikord esinenud südamevalu, kuigi süda on korras, mõnikord tundsin valu sapipõies ja kõht lahti (päris nagu vedelik, mis haises, nagu ammiaak) ja ka oli tunne, et ei piisa ...

Le Vallikivi

Vastas dr Le Vallikivi

Tervist,
Kokkuvõtvalt võib õelda, et infektiooni ma antud juhul ei otsiks ega kindlasti mitte ka ei raviks (sest pole mida ravida). Pigem on probleem selles, et olete erakordselt ergu ja terava kehatunnetusega ...

Loe edasi

veresoonte lõhkemine

Olen 58 aastane naisterahvas ja mulle on probleemiks, et väga tihti lõhkevad mul kätel, jalgadel, sõrmedel veresooned, sest jäävad alles sellest sinikad. Kas see on normaalne? Kas ei ole oht, et lõhkeb ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere
Ei hakka oletama vaid soovitan perearsti ja esmaseid veeteste, ka trombotsüütide arvu. Teinekord võib olla vaevuse taga nt aspiriini või teiste ravimite usin tarvitamine. Nahaveresoonte lõhkemine ...

Loe edasi

Lõhkevad veresooned

Lõhkevad veresooned

Viimaste aastate jooksul on esinenud käte veresoonte lõhkemisi, just sõrmede piirkonnas. See juhtub täiesti kerge liigutuse juures, näit. pesemine või millegi eseme ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Vabandan viivituse pärast.
Teie kirja lugedes tekivad mõned mõtted. Esiteks paistab vaevus esinema kätel, sõrmede piirkonnas. Oletan, et rohkem liigeste läheduses, kuigi seda Te ei ...

Loe edasi

Augud jalaveenides

Kas jalaveenidel(väikestel) augud on veravarustushäiretest?
67-aastane naine võtab rohtusid Marevan,Cardadze.kas selle probleemiga peaks midagi veel võtma?Mida saaks ise teha? Perearst soovitab ainult ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere
Oletan haiguseks olema venoosseid haavandeid. Nende ravi on kompleksne ja keerukas, pigem tuleb pöörata tähelepanu südame-vererõhu-veresuhkru jt hälvete ravile. Vajalik oleks ka ultraheliuuring ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: