Valu ülakõhus peale valuvaigistite kasutamist 10.06.06 / Perearst

Külastaja küsib:

Käisin mandlioperatsioonil ja peale seda pidin tarvitama valuvaigisteid. Õhtul kell 20.00 Diclofenac 100 mg ja hommikul 8.00 Arcoxia 120 mg. Kurguvalu küll kadus, kuid ülakõhus tekkis piinav valutunne. Tõenäoliselt liialdasin ma valuvaigistitega. Tean, et lubatud on ööpäevas 100mg, kuid arst ütles, et peale operatsiooni võib mõne päeva jooksul kasutada ka 200 mg ööpäevas. Mis võis valu põhjustada: maks, kõhunääre? Arcoxia-t (Etoricoxibum) võtsin hommikul tühja kõhuga, kuid maovalud ei ole vist ülakõhus? Kas perearsti juures saab lasta teha vereanalüüse vms., et kontrollida, ega maksa või kõhunäärmega midagi tõsist lahti ei ole? Või mida teie arvate, soovitate? Varem mingeid probleeme maksa või kõhunäärmega pole olnud. Alkoholi tarvitan väga harva, küll olen suhteliselt tihti kasutanud Loperamid´i, muid ravimeid ei kasuta.

Arst vastas:

Madis Veskimägi

dr Madis Veskimägi

Perearst

Tõstamaa Tervisekeskus

Tere
Küllap on tekkinud mao limaskesta ärritus diklofenakist, igapäevatöös päris sage probleem. Arcoxia on klass kõrgem, kuid ka see ravim võib põhjustada sarnaseid vaevusi. Ravimeid tuleb võtta peale sööki, juua peale rohkelt vett. Nii vähendame ravimi otsest mõju mao limaskestale, kuigi kaudne mõju siiski jääb.
Vereanalüüse saab kindlasti teha ka perearsti juures. Kuid et testid midagi näitaks peaks olema tõsine maksa, kõhunäärme kahjustus või verekaotus võimalikust haavandist.
Mandli operatsiooni järgselt on teinekord päris tõhus kohaliku toimega lidokaiingeel, sellega määritakse kurgukaari. Meenub üks noorhärra kes ei saanud operatsioonijärgselt isegi juua, söömisest rääkimata. Oma varudest andsin talle kasutada pihustatavat limaskesta tuimestusainet. Patsient oli üliväga rõõmus, kuna ta sai süüa ja juua. Ravimist oli nõus loobuma alles nädala möödudes.
Head tervist soovides,
Madis Veskimägi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

Ülakõhuvalud

Peale valuvaigisti kuuri (ibumetin 400) täheldasin, et olid tekkinud enamasti ülakõhus valud. Mis eriti peale midagi füüsilist(ntx. lehtede riisumine jne.) tehes muutusid mõne aja pärast hullemaks. Käisin ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere !
Tänan usalduse eest. Näib, et on seos ibuprofeni ja Teie kõhuvaevuse vahel. Ibuprofen on nimelt ravim, mis võib kahjustada mao limaskesta, eriti kui on mingi soodustav tegur ( varasem haavandtõbi, ...

Loe edasi

Seedeelundid vs näonahk

Mulle tundub, et peale söömist hakkab näonahk nagu haisema ja rasu eritama, haiseb halvasti. Hommikul ärgates seda pole. Sams on mul ka selline tuim valu või pigem ebameeldivustunne vasakul pool ülakõhus. ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa

Tere,
Teie kirjast jääb mulje, et pigem on tegu mitme erineva probleemiga. Rasvkasvaja ehk lipoom on rasvkoest lähtunud healoomuline uudismoodustis. Rasvkasvaja paikneb tavaliselt nahaaluses koes, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi