iiveldus 18.10.05 / Perearst

Külastaja küsib:

Võtan juba üle kuu aegsa fevariini (antideprssesant) 50 mg õhtul ja 50 mg hommikul ning xanaxit 0,25 mg kolm korda päevas. Õhtul ei ole midagi viga aga päeval ajab iiveldama ning kõhu valutama, kas see on tingitud rohust või on hoopis maoga midagi lahti. kui ma rahustit võtan siis iiveldustunne kaob ära. kui väga ärritun siis tuleb jälle tagasi. Enam ei oska midagi peale hakata. Psühholoog ütles, et need iiveldused võivad olla rohust või depressioonist. Kõht hakkab peale iiveldust nagu värisema, see kestab natukest aega, nagu oleks magu või kõht väga ärritunud, see on sama tunne nagu jalad ja käed hakkavad värisema. Käin aeroobikas, igal hommikul võimlen ja teen hingamisharjutusi ning käin ka psühholoogi juures. Millest võiks see iiveldus tingitud olla.

Arst vastas:

Madis Veskimägi

dr Madis Veskimägi

Perearst

Tõstamaa Tervisekeskus

Tere
Soovin väga anda konkreetsemat vastust kuid see on raske. Olete jätnud märkimata oma vanuse ja soo, võimalikud teised tõved, tarvitatavad ravimid. Kõhutunne siiski ütleb, et tõenäoliselt on tegemist antidepressandi kõrvaltoimega. Ehk on vaevus tingitud vahest tühjast kõhust, ehk on see seotud piimaga. Kui olete naissoost ja vahemikus 16-45 a. võiks ka mõtelda rasedusele. Ei taha väga pikalt hakata oletama. Soovitan nõu pidada arstiga, kes need ravimid Teile määras.
Head tervist soovides,
Madis Veskimägi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

iiveldus


Mul on paar korda aastas hommikul, kui tõusen iiveldus ja ajab oksele. Oksendan sappi. Kui pikali heidan käib tuba ringi ja on väga halb olemine.Ükskord sõin eelmine päev suure lihapiruka, viimane ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere
Vahest on tegemist mao-söögitoru tagasivooluhäirega või tasakaaluelundi talitlushäirega. Soovitan perearstikülastust. Kolleeg saab Teid lähemalt uurida ja täpsustada kümneid väga tähtsaid asjaolusid. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi