kreeka pähkli õli 13.11.03 / Perearst

Külastaja küsib:

LP. dr. Veskimägi!

Hiljuti ilmus apteekidesse müügile kreeka pähkli õli, mida reklaamleht tutvustab kui "elueliksiiri". Kirjas on, et aitab ravida kõrgvererõhktõbe, ateroskleroosi, südame isheemiatõbe, suhkruhaigust, kroonilist hepatiiti, mao ülehappesust, kilpnäärme ületalitlust, on lahtistava ja ussnugiliste vastase ja kasvajatevastase toimega, tõstab organismi vastupanuvõimet, ravib tuberkuloosi, naha- ja limaskestade põletikke, alandab vere kolesteroolitaset, on üks parimaid dieedipreparaate. Kuna pudel seda õlilist eliksiiri maksab umbes 160.-krooni, tahaks teada, mida arvavad sellisest imerohust arstid, võib tal olla kasvõi ükski nimetatud toimetest või on tegemist tarbija petmisega. On ta Teie arvates üldse kuidagi organismile kasulik, kas soovitate osta? Ette tänades Lille

Arst vastas:

Madis Veskimägi

dr Madis Veskimägi

Perearst

Tõstamaa Tervisekeskus

Tere Lille !
Kogu see jutt on kergeuskliku patsiendi mõjutmiseks. Kuna tegemist on taimse õliga, siis see omab mõningal määral soodsat toimet organismi rasva ainevahetusse, võahest vähendab ka halva kolesterooli taset. Selle toimega ta võib veidi vähendada südame isheemiatõve riski. Kuid see kõik on oletuslik.
Soovitan puhtsüdamlikult nõu pidada oma perearstiga, kes selgitab välja Teie terviseseisundi ja võimalikud riskifaktorid. Kui midagi pole päris õige, siis ta ka soovitab midagi. Leian, et kui inimese toidusedel on mitmekülgne ja tervislik, ka füüsiline koormus on paras, pole tarvis sellist kraami tarvitada.
Head tervist soovides Madis Veskimägi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

muutused uriinis

Tere! Olen 22 aastane naine. Viimastel päevadel olen tähele pannud, et uriin on hakanud kuidagi kummaliselt ja intensiivselt lõhnama. Meenutab natuke metalli või pähkli lõhna. Värvus on pigem hele, kui ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere
Ei saa midagi tarka soovitada. Uriini lõhna mõjutab sagedamini muutused toiduvalikus, ka mitmed ravimid. Kui asi on kahtlane, soovitan külastada arsti.
Head tervist soovides Madis Veskimägi
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi