Antibiootikumravi 09.01.14 / Lastehaigused

Külastaja küsib:

Peaaegu aasta tagasi põetud viirusinfektsiooni järgselt on 8-aastasele lapsele jäänud kuiv köha. Ise kurdab, et miski kõditab kõri piirkonnas. Kurguvalu, nohu ja palavikku ei ole pikka aega olnud. Köha on ööpäevaringne, vahel sagedasem, vahel harvem, kuid enamasti paari-kolme köhimisega saab kõditundest jagu. Tõsisemaid köhahoogusid ja läkastamist täheldanud ei ole. Varasemalt on laps korduvalt põdenud larüngiiti koos haukuva köhaga ja tal on Amoxicillini allergia (tekkis lööve kehal). Kurtsime kroonilist köha perearstile. Tehti mükoplasma uuring ja selle tulemus oli väidetavalt 600 (vähem kui aasta tagasi oli sama näit 1200). Selle alusel pidas perearst vajalikuks välja kirjutada Sumamedi. Ühtlasi otsustas ta lapse astma kahtlusega suunata allergoloogi juurde. Kuna olen ise kergelt allergiline, siis olen lapsel ilmnenud allergia tõttu ettevaatlik talle mistahes ravimite andmisega. Sellepärast palun Teie arvamust, kas Sumamedi kuur võiks antud juhul olla õigustatud ja kas see ei või mõjutada kavandatava allergiatesti tulemusi?

Arst vastas:

Tiia Voor

dr Tiia Voor

Pediaater

Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastekliinik

Tere!

Sumamed ei mõjuta allergiatesti tulemust. Kuna Teie ise olete allergiline, siis lapsel on risk allergiaks ja astmaks olemas ja allergoloogi konsultatsioon igati asjakohane.
Ma ei tea, milline mükoplasma uuring tehti ja seepärast ei oska testitulemust hinnata ega selle põhjal kommentaare anda ega ka hinnata Sumamedi vajalikkust.

Lugupidamisega,
Tiia Voor

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Lastehaigused

Laps ei söö

Mure selline, et algas lapsel kõhulahtisus...ootasime paar päeva, andsime Smectat. Reedeks oli lapsel isu kadunud...tavalise 170 ml asemel sõi aind 50 kui sedagi...kõht oli väga lahti ja otsustasime minna ...

Tiia Voor

Vastas dr Tiia Voor

Tere!

Kõhulahtisusel võib olla mitu põhjust: paranev adenoviiruslik kõhulahtisus pluss antibiootikumravi ja haigused iseenesest.
Kõhulahtisuse korral on oluline vedeliku asendamine. ...

Loe edasi

Köha

Tere!

Minu 6 a. lapsele diagnoositud bronhiaalastma. Raviks määratud Flixotide ja vajadusel Ventolini. Flixotide hakkasime kasutama septembrist alates 2 doosi 2x päevas.
Probleem selles, ...

Tiia Voor

Vastas dr Tiia Voor

Tere!

Ägeda haigus põhjuseks võib olla viirus või bakter. Esimese puhul ei ole olemas haigustekitaja vastast ravimit, teise korral võib olla vajalik antibiootikumravi. Kui aga äge köha teeb ...

Loe edasi

punane pepu

Mure 5 kuuse pojaga. Nimelt sai ta antibiootikumi kõrvapõletiku vastu. Peale seda on lapsel kõht lahti. Selle tulemusena on pepu ja voldivahed täiesti punased ja tundub, et need teevad ka lapsele valu. ...

Tiia Voor

Vastas dr Tiia Voor

Tere!

Pärast antibiootuikumravi võib olla punase lööbe põhjuseks seeninfektsioon. Sel korral ei aita käsimüügis olevad preparaadid vaid arst peab kirjutama lapsele retseptiga ravikreemi.
Loe edasi

mingi viirus

1.6 a. lapsel on 4-ndat päeva kõrge palavik. Olen pannud paracetamoli küünlaid(250), kui teisiti enam ei saa. Eile käis lastearst kodus ja vaatas lapse üle. Kopsud puhtad, kõrvad terved; nohu ja kurk punane. ...

Vastas dr Merle Paluste

Lugupeetud lapsevanem!

Kuna enamus palavikuhaigusi on põhjustatud viirustest, siis tõesti antibiootikumravi ei pea määrama. Sageli püsivad kõrged palavikud terve nädala. Perearst peaks kõrge ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: