jalatallad 24.01.06 / Lastehaigused

Külastaja küsib:

Tere

Tean, et küsimus on ortopeedile, kuid arstina oskate ka Teie kindlasti vastata. Lapsel on hästi kõrge jalg ja seoses sellega kirjutati talle jalatallad. /Jalg toetab ainult päka osas ja kanna osas-keskel toetuspunkt puudub./ Kui need tallad kätte sain, märkasin, et neil on see kõrgendusosa, n.ö. seal sisemise külje pool keskel, mitte väljaspool, kus peaks tegelikult loogiliselt võttes toetus olema. Kas kogemata väljastati valed tallad /olen näind selliseid taldu lampjalgsetel lastel-täpselt vastupidine probleem minu lapsele/, või on lihtsalt minu mõtlemine vale. Arsti pädevuses ma ei kahtle, lihtsalt tahaks veidi kindlamalt end tunda, kuna eksida võib igaüks. Kas jalatallad on sarnased neil kahel erineval probleemil-lampjalgsus ja kõrge jalg

Teid ette tänades 5aastase lapse ema.

Arst vastas:

dr Heli Grünberg

Pediaater

TÜ Kliinikumi lastekliinik

Tere,
Ilma last nägemata on raske tallatoe üle otsustada. Kui lapsel on õõnespöid, siis vajab ta üldjuhul tallatuge, mis toetab tõesti pöia sisekülge ja lisaks on neil lastel sageli vaja ka ortopeedilist jalatsit. Kui konsulteerisite last ortopeediga, kes tallatuge soovitas, siis peaks selline olema lapsele sobiv. Kui kahtlete, siis saab alati uuesti veel tohtriga nõu pidada.

Edu soovides

Heli Grünberg

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Lastehaigused

beebi higistamine

Tere, 5kuusel beebil jalad higistavad. Laps on tekil paljajalu, ilmad ei ole hetkel ka liiga kuumad ning lapse jalatallad on märjad. Riides normaalselt, mujalt ei higista. Kas see võib olla päritav, sest ...

Vastas dr Heli Grünberg

Tere,

Üks võimalik higistamise põhjus on ka rahhiit, kuid 5-kuusel, kes on saanud vitamiin D ja/või imiku piimasegu, on see väga ebatõenäone. Kui higistavad ainult jalad, võib tõesti põhjuseks ...

Loe edasi

rahhiit ?

Tere . Tahaksin teada millised on rahhiidi tunnused . Nimelt laps on 4 kuune ja perearst määras lisaks d vitamiini tilkadele multicabsi vitamiinid, kuid apteegist öeldi , et neid ei tohi koos d vitamiiniga ...

Vastas dr Merle Paluste

Lugupeetud lapsevanem!

Esiteks: D2 vitamiini ja multitabsi tohib koos anda. Perearst määras multitabsi juurde, kuna see peale D2 vitamiini sisaldab ka teisi organismile vajalikke vitamiine.
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: