Virilism 30.06.14 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere..Selline küsimus kas virilism on pöörduv? Tekkinud üleliigne karvakasv..meestüüpi lihaskasv...minu arust ka nägu kuidagi mehelikum...juuksed langevad välja..akne...
Avastatud polütsüstilised munasarjad mida varem polnud...menstruatsioon jäi mingiks ajaks ära..nüüd taastunud.hääl muutunud madalamaks...võtan ka nüüd Yaz pille...aga ise arvan et tekkinud see sellest et võtsin mingi aeg antidepressante...ehk siis vb prolaktiini tasemega seotud..või siis see et sai mingi aeg võetud fenüülalaniini ja türosiini sisaldavaid lisandeid...nii öelda rasvaalandajaid...Enam neid ei võtta ja võtan pille..kas on lootust et saan oma naiselikkuse tagasi?

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Kui nn. mehestumisnähud on kujunenud kiiresti viimase aasta jooksul, peab sellel olema selge põhjus meessuguhormoonide ületootmise näol kas munasarjades või neerupealistes. Võimalik on näiteks ka meessuguhormooni tootev kasvaja. Soovitan veelkord oma günekoloogiga tõsiselt nõu pidada ja vajadusel teha ka kompuuteruuring neerupealistest. Toidulisandid ega antidepressandid siin mõju ei avalda.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

vabatestosteroon

Lugupeetud dr. Anu Ambos,

Olen 25 aastat vana.
Pöördusin endokrünoloogi juurde seoses üleliigse karvade kasvamisega näo -, kõhu- ning rindade piirkonnas.
Analüüsid näitasid, et ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kõigepealt soovitan Teil hormoonanalüüsi korrata tsükli 1.-5. päeval (menstruatsiooni ajal), lisaks teha günekoloogiline ultraheliuuring munasarjade polütsüstilisuse suhtes ja saada selgust, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: