Probleem kilpnäärmega? 17.02.13 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere. Viimase aastaga olen meeletult juurde võtnud (12 kg ja veidi pealegi), kuigi toitumisharjumused ja füüsiline aktiivsus on sama, mis varem. Lisaks on minu tsükkel muutunud ebaregulaarseks ja hetkel pea olematuks. Olen pidevalt väsinud, tujutu ja närviline. Viimastel aastatel on tekkinud probleeme liigse karvakasvuga (lõual, rindadel), nahk on kuiv (eriti küünanurkkidel). Rääkisin oma perearstile kõikidest oma kaebustest ja võttes arvesse ka fakti, et minu suguvõsas on kõikidel naistel varem või hiljem kilpnäärmega probleeme tekkinud, tegi ta mulle vereanalüüsi, mille tulemus oli korras. Arsti sõnul on mul stress ja peaksin rohkem puhkama ja kaalu kontrolli alla saama. See oli paar kuud tagasi.
Nüüd viimastel nädalatel tunnen kõrisõlme all pitsitust justkui keegi tõmbaks kõri kinni. Kõhuli magades tekib aeg-ajalt lämbumistunne (varem seda probleemi ei olnud, armastasin väga kõhuli magada). Tekkinud on ka unehäired - vähkren voodis tunde pooleldi teadvusel olles enne kui paariks tunniks magama jään.
Kõik kirjeldatud sümptomid justkui viitaks probleemile, aga samas oli vereanalüüs korras. Mida teha?

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Teie kirjast ei nähtu, milliseid kilpnäärmeanalüüse perearst tegi. Tõenäoliselt oli tegemist hormoonanalüüsiga ja kui kilpnäärme talitlus on momendil korras, ei saa see olle ei kaalutõusu, tsükli- ega unehäirete põhjuseks. Kui perekonnas on siiski palju kilpnäärmeprobleeme, tasuks igaks juhuks teha ka kilpnäärmevastaste antikehade analüüs. Kui antikehade tiiter on ülemäära kõrge, on Teil siiski kõrge talitlushäirete tekkimise risk ja kilpnääre vajaks regulaarset kontrolli.
Tsüklihäirete tõttu soovitan nõu pidada pigem oma günekoloogiga. Võimalik, et probleem on hoopis teisest valdkonnast.'
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Jalgade tursumine

Tere.

Mul on selline probleem. Milles on probleem, et jalad on väga palju tursunud? Mulle on varem ka öeldud, et pean sellega arsti poole pöörduma. Ma nii noor ja jalad on väga turses, sõna ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Arvan, et endokriinhaigusega siin tegemist ei ole. Noorel inimesel tuleb jalgade turse põhjusena kõne alla eelkõige venoosse tagasivoolu häire või liigesprobleem. Soovitan pöörduda oma perearsti ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: