Taimetoit 10.02.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Väga huvitav teada spetsialisti arvamust.
Ma hiljuti loobusin lihast ja kalast, asendasin neid läätsega ja pähklitega. Nüüd huvitab, kas on minu dieet tasakaalustatud või on vaja lisada midagi. Võib olla Te teate, kus või kuidas seda uurida saab.
Ludupidamisega
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ainult paari toiduaine teadmine ei anna ülevaadet teie tervikmenüüst(dieedist), mistõttu ei saa öelda, kas viimane on tasakaalus või mitte. Ainult läätsede ja pähklitega te liha ning kalatooteid kindlasti ei asenda, selleks on vaja enamat. Ühtegi konkreetset eestikeelset raamatut ma teile soovitada ei oska, kuid kui tahate tõepoolest mainitud toiduainetest loobuda, peate väga täpselt selgeks tegema, milliste taimsete toiduainete kombineerimisel saate kätte vajalikud aminohapped, mida muidu annaksid liha ja kala. Taimetoitlust käsitlevaid põhjalikike teoseid on muudes keeltes küllalt.
Parimatega, dr.Ehala