Suhkru sisaldus 02.01.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, mind huvitab suhkrusisaldus 100 g piimašokolaadis? Küsimus tuleneb sellest, et kuna mul on pidev magusavajadus, ja tarbin sokolaadi päris palju. Kas suurest magusa tarbimisest võib ka diabeet kujuneda?
Tänan väga!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
II tüübi diabeedi teke on eelkõige seotud ülekaalu ning rasvumisega, milles mängivad rolli pärilikud tegurid. Magusaga liialdamine võib viia kaalutõusuni, ning kui süsivesikute ainevahetus häirub, jävad liigse magusatarbimise korral veresuhkruväärtused normist püsivalt kõrgemale. Seega kui olete normkaalus ja peres diabeeti ei esine, pole esialgu muretsemiseks põhjust. Jälgige, et maiustamise kõrval jääks teie menüü mitmekesiseks ning hoidke oma kehakaal piisava füüsilise koormusega normis. Soovides teada kuipalju üks või teine šokolaad sisaldab süsivesikuid (suhkrut), saate seda luged eraldi igalt toote pakendilt.
Heade soovidega, dr.Ehala
Heade soovidega, dr. Ehala