helicobacter pylory 26.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, mul oleks soov teada saada, et mida see bakter teeb ja kas see on väga kahjulik ja üldse, kui teate selle kohta midagi, siis võiksite vastata:) tänan:)
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Helicobacter pylory võib asustada inimese mao limaskesta ning teda seostatakse gastriidi, mao- ja kakseistsõrmiksoole-haavandi kui ka maovähi tekkega. Antud bakteri diagnoosimiseks viimase kahtluse korral on olemas spetsiaalsed meetodid ning vastavate ravijuhiste alusel viiakse vajadusel läbi kompleksne ravikuur. Soovi korral võite leida H. pyloryt puudutavat lisainformatsiooni nii internetist kui meditsiinialasest kirjandusest.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev