Kaalulangetamine 02.12.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen hädas olnud oma ülekaaluga üle 2 aasta. Pikkus 164 ja kaal 106kg. Kuna elan kogukonnateenusel, siis ei saa ma muud teha, kui vähendada toidukoguseid,kuid siis on olukord, kus kõht jääb tühjaks.Palun nõu, kuidas kaalu kontrolli alla saada.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere! Aitäh, et kirjutasite. Teie kaalunumber ja pikaajaline kaalutõus viitavad sellele, et oleks mõistlik alustada perearsti juurde pöördumisest. Paluge perearstil teha põhjalikumad vereanalüüsid ning vajadusel suunata Teid endokrinoloogi vastuvõtule, et kontrollida kilpnääret, ainevahetust ja hormoonsüsteemi.
Minu poolt mõned lühikesed ja turvalised soovitused seni, kuni uuringud saab tehtud:
ärge vähendage toidukoguseid liigselt – kõht ei tohi jääda tühjaks
igal toidukorral võiks olla valk (muna, kala, kana, kohupiim)
täitke pool taldrikust köögiviljadega (keedetud või toored)
jooge päeva jooksul piisavalt vett
tehke iga päev 15–20 minutit rahulikku kõndimist
Kui analüüsid käes või tekib lisaküsimusi, võite minu poole igal ajal pöörduda – olen olemas.