ravimsõltuvus 17.08.05 / Sõltuvushäired

Külastaja küsib:

Tere!

Olen 34-aastane naine, umbes 10 aastat kannatanud paanikahäire all. Viimastel aastatel on haigus tugevnenud, psühhiaatri ettekirjutusel olen ka vahetanud antidepressante, olen kasutanud Prozacit, Paroxetini, nüüd viimase poole aasta jooksul Cipralexi. Hakkasin käima ka psühholoogi vastuvõtul, kuid siiski tunnen, et paranemist ei toimu. Arst kirjutas mulle eriti tugevate hoogude korral rahustit Clonazepam (Rivotril, 2mg), kasutamiseks vajaduse korral. Seda olen siis viimase paari aasta jooksul tarvitanud, aga tunnen et need vajadused on kasvanud. Tunnen et ilma nende tablettide olemasoluta ei julgeks ja suudaks ma üldse elus hakkama saada. Tabletipurgi kaasaskandmine annab mulle kindlustunde. Tihtilugu võtangi pool tabletti, aga mitte paanikahäire korral, vaid selleks et seda ei tekiks. Üldiselt kasutan kolme kuu jooksul umbes 30 tabletti, aga hirm on , et ei oska enam ilma nendeta elada. Arvan et olen sõltuvuses nendest rahustitest, aga küsimus, mis mind vaevab (võib küll naiivne tunduda), miks ma ei võiks jäädagi neid tarvitama kui see annab mulle heaolutunde? Kui mul on nende rahustitega kergem elada, õigemini ainuvõimalik üldse elada, kas ma ei saaks jäädagi neid kasutama? Viimasel ajal on minus süvenenud veendumus, et ei saa enam ilma tablettideta hakkama, aga samas hirmutab mind ka mõte sõltuvusest. Pöördungi spetsialisti poole, kes teeks niiöelda puust ja punaseks selgeks, miks ja kuidas selline asi mulle kahjulik on.

Ette tänades

Nelly

Arst vastas:

dr Jaanus Mumma

Psühhiaater

Tallinna Wismari Haigla

Tere Nelly!
Kahjuks paanikahäire on sageli kroonilise kuluga.Ravimid aitavad siiski
eluga toime tulla.Bensodiasepiinide rühm (sh. Rivotril) annavad kiirema
efekti paanikahäire korral,kuid samas ka kiiremini tekitavad ravimsõltuvuse.
Teil ei tasu paanikasse sattuda,sest annused ei ole suured ja ohtlikud.
Oluline on jälgida,et annused oluliselt ei tõuseks.Las olla tabletipurk taskus,sest
kindlustunne on tähtis.Üritage aga võtta tõesti vajadusel ja minimaalne abistav
annus.Emotsionaalselt soodsatel perioodidel üritage aga veidi pikemaid pause
pidada,et ainevabu perioode organismile anda.Seega ärge väga muretsega,
sest Teie annused ei ole suured ja ohtlikud tervisele.Aga hoidke asi kontrolli all.
Paljude tõbede puhul võetakse ju aastaid ravimeid.
Jõudu Teile!
Jaanus Mumma

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Sõltuvushäired

ravimsõltuvus

Tere, olen olnud sõltuv rahustist pea kümme aastat.Seoses sellega olin siis ravil psühhiaatriahaiglas depressiooniga.Kõik sai justkui korda selle depr.-niga,aga sõltuvus jäi.Võisin ilma nendeta olla vahel ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Bensodiasepiinid üsna sageli põhjustavad sõltuvust.Võõrutamisel
kasutatakse annuse astmelist vähendamist ja sageli ka vaevuste
leevendamiseks teisi psühhofarmakone,mis ei tekita nii väga harjumust
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi