Teravuse kaotamine 11.04.07 / Silmahaigused

Külastaja küsib:

Mul on maksa kahjustused (alkohol) ja see järel ka aneemia. Olen lugenud et aneemia (vitamiin B-12 puudus) võib põhjustada nägemise toime. Kas seda saab ravida ja kas laser aitab samal ajal kuna ma olen aastaid prille või läätse kandnud.

Ernst

Arst vastas:

dr Tiia Jugaste

Oftalmoloog

Silmakeskus Laservisioon

Aneemia võib põhjustada verevalumite ja turse teket võrkkestal silmapõhjas.
Laserravi kasutatakse võrkkesta turse ja hapnikuvajaduse vähendamiseks .Olulisem on aneemia kõrvaldada.
B-vitamiini (samuti A - vitamiini) defitsiit võib tekitada muutusi kollatähnis, mis on pöörduvad vaid juhul, kui vitamiinipuudus kiiresti kõrvaldatakse.
Prillide , kontaktläätsede kandmine ei mõjuta siin kuidagi silmapõhja seisundit.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Silmahaigused

diabeet ja silmanägemine...

Tere!
Minu abikaasal on esimese tüübi diabeet. Järsult on hakanud tema nägemine halvenema. Vasakus silmapõhjas leiti verevalum, mida on laseriga ravitud, kuid see on teinud nägemise halvemaks, kui ...

Vastas dr Tiia Jugaste

Muutused silmapõhjades on suhkruhaiguse üheks ja tõsiseks tüsistuseks. Need, nagu muudki komplikatsioonid, on enamasti seotud haiguse üldise kulu ja ka kestusega. Silmapõhja muutuste ja seeläbi nägemise ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi